zdroj: http://www.lucidlogix.com/technology/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;We're obsessed about helping make your graphics performance even better.
Meet the all-new HYDRA Engine by Lucid, the world's first real-time distributed processing engine designed to kick up the power of your PC. It's the cool "secret weapon" you need to pull maximum performance out of whatever creature or character you're playing today - warlord, alien, soldier or Sim.
The HYDRA Engine by Lucid is a patented system-on-a-chip designed to boost graphic performance in any multi-GPU environment, from mainstream to the most complex. Placed between a PC's chipset and GPUs, the HYDRA Engine smartly directs graphic processing traffic between the GPUs, using several intelligent parallelization algorithms. The result? Lower costs, better graphics, more responsiveness, and more power and fun for you - even with the most complex 3D scenes, animations or car chases frenetically flashing across your screen.
Best of all, the HYDRA Engine blasts down barricades in existing multi-GPU computing:
* When you scale two or more graphics cards, the HYDRA Engine helps you achieve a near-linear to above-linear increase in performance - a breakthrough for the industry.
* The HYDRA Engine is the first solution that "plays well with others." Unlike other technologies, it is completely compatible with all gaming applications, chipsets and GPUs from any vendor, so you can develop a totally customizable PC solution. Mix and match elements into your gaming system to achieve the price and performance level that's just perfect for you. And developers no longer have to write games and applications specific to a chip. Whether the API is OpenGL or Direct3D, the HYDRA Engine can tackle both.
Our goal is to make photorealistic graphics mainstream and affordable for everyone on graphics-enabled platforms, including PCs, notebooks and gaming consoles. Consumers and manufacturers can deploy the HYDRA Engine:
* On motherboards
* As an add-in board
We'll soon have more to share about HYDRA Engine technology and how it helps harness the true power of multi-GPU computing. Watch for partner announcements and consumer product availability coming in 2009!
zdroj: http://www.cdr.cz/a/24855" onclick="window.open(this.href);return false;Izraelská společnost LucidLogix Technologies (dříve Lucid Information Technology), jejíž jedním z investorů je Intel Capitals, oznámila dokončení prací na univerzálním řešení pro spřažení výkonu více GPU do jednoho celku, technologii Hydra.
Hydra Engine je univerzální čip schopný spřáhnout výkon většího množství libovolných GPU do jednoho celku, který se v systému tváří jako jediná grafická karta. Spravuje přitom rozložení výpočetní zátěže mezi jednotlivými za ním schovanými grafikami a je mu naprosto jedno, od koho pocházejí. Dokáže bez problému obsloužit jak ATI, tak nVidia a další GPU (S3, Intel atd.). Nevyžaduje přitom žádné úpravy v jejich hardware ani software.
Hydra Enigne je v systému mezičlánkem mezi čipsetem základní desky a GPU. Rozumí si s posledními verzemi DirectX i OpenGL. Skoro to zní jako pohádka, už bychom rádi viděli v akci řešení spojující výkon kupříkladu dvou, tří, čtyř (nebo více RV700 či GT200. V době, kdy se na využití GPU chystají jak programy komprimující video do H.264, tak Adobe se svým Photoshopem a mnozí další, může být něco takového velmi vhod. Čert ví, třeba nějaký příští „Radeon HD 5870 X2„ či „GeForce 10800 GX2“ nebude spoléhat na firemní řešení, ale Hydra technologii, ale to už se necháváme příliš unést, zatím jsme nic v akci neviděli.
Lucid již nyní spolupracuje s předními světovými výrobci počítačů na reálných řešeních, která přijdou na trh v polovině příštího roku. Technologie je chráněna více než 50 patenty (některé ještě čekají na schválení).
myslim, ze by takyto cip mohol mat aj buducnost, ak bude mat co i len vyssiu ucinnost ako CF alebo SLI(nieto este zapojenie grafik od roznych vyrobcov), tak si najde uplatnenie
aky mate nato nazor