ATi X800 GT
Pekne to je, ale "za ty prachy..." :o
Mimochodom, nezabudajte ze sa stale jedna o uz spominany SM 2.0++ v hre Chronicles of Riddick.
Pokial spravne citam graf, tak 7800GTX SLI (t.j. to najsilnejsie co sa da momentalne "postavit") ma nasledujuce vysledky:
800x600 ....... 140 fps
1024x768 ..... 99 fps
1280x1024 ... 66 fps
1600x1200 ... 47 fps
Z coho vyplyva ze ani SLI najsilnejsich kariet na trhu nie je schopne "utiahnut" 2 roky staru technológiu (DX 9b - SM 2.0) pri vsetkych rozliseniach (1600x1200 je pod 60 fps, co uz sa v terminoch benchmarkov povazuje iba za "dobry" stupen hratelnosti - nie za idealny).
A teraz si predstavme SM 3.0, 2 graficke karty v SLI za vyse 30 litrov a (odhadujem) nejakych 20-30 fps pri hre pri rozliseni 1280x1024. Ja tomu hovorim blamaz
Mimochodom, nezabudajte ze sa stale jedna o uz spominany SM 2.0++ v hre Chronicles of Riddick.
Pokial spravne citam graf, tak 7800GTX SLI (t.j. to najsilnejsie co sa da momentalne "postavit") ma nasledujuce vysledky:
800x600 ....... 140 fps
1024x768 ..... 99 fps
1280x1024 ... 66 fps
1600x1200 ... 47 fps
Z coho vyplyva ze ani SLI najsilnejsich kariet na trhu nie je schopne "utiahnut" 2 roky staru technológiu (DX 9b - SM 2.0) pri vsetkych rozliseniach (1600x1200 je pod 60 fps, co uz sa v terminoch benchmarkov povazuje iba za "dobry" stupen hratelnosti - nie za idealny).
A teraz si predstavme SM 3.0, 2 graficke karty v SLI za vyse 30 litrov a (odhadujem) nejakych 20-30 fps pri hre pri rozliseni 1280x1024. Ja tomu hovorim blamaz
There are 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
Nemozem si pomoct a musim pouzit trochu nostalgickych spomienok (z casti ma k tomu primalo aj to, ze pctuning.cz v poslednych dnoch zverejnil historicke clanky o 3D akceleratoroch)
KeD prisiel na trh prvy "funkcny" 3D akcelerator - Voodoo I, zakaznik si mohol byt isty ze si za investovane peniaze zahra akukolvek hru na trhu. 3DFX bol zazrak - krasne ciste textury a rendrovanie, paradna rychlost. Potom prisla NVidia so svojou Rivou 128 (podotykam ze ATI vtedy mutila vody kancelarskych pocitacov so svojim cip ATI Rage) a zrazu tu bola (aj keD podla mojho nazoru nepotrebna) konkurencia - zopar fps navyse, imho, na ukor kvality obrazu (pamatam sa ako vyzeralo menu hry NFS III na Voodoo a ako na Rive 128) . Potom prisla Voodoo II a mód SLI co bola uplna bomba..... vsetky nove hry bezali uplne plynule - opat v najvyssej obrazovej kvalite. No a potom zase prisla NVidia so svojou Rivou TNT - tentokrat opat vykonnejsia karta s horsim IQ (imho). No a tu niekde podla mojho nazoru nastal zlom - na jednej strane 3DFX, ponukajuca 100% hratelnost vsetkych hier s vybornou kvalitou obrazu, na druhej strane NVidia ponukajuca trochu vyssi vykon - za cenu 16bit renderingu a ZBuffera co malo za nasledok (imho) podstatnu stratu IQ.
Od tejto doby (imho) sa ludia zacali pozerat viac na FPS ako na IQ.
Ako dokaz mozete brat fakt, ze vsetky (aj najnovsie) referencne ovladace (ci uz Detonator alebo Catalyst) su optimalizovane pre rychlost... ak chcete vyssiu IQ, musite si ich pracne prenastavit alebo pouzit alternativne tweaknute (XG, Omega, DNA, ...)
co som chcel tymto vsetkym vlastne povedat? ... asi tolko ze, imho, cela koncepcia vyroby u terajsich generacii grafickych kariet je zamerana na FPS - na FPS v syntetickych testoch (3DMark, AquaMark, ...) a pokial sa nic zasadneho nestane, tak to tak aj zostane. Aj keD podla mojho nazoru by stacilo to, co ponukala kedysi 3DFX - hratelnost (t.j. solidny pocet FPS - nie radovo stovky ) pri akychkolvek detailoch a najvyssej obrazovej kvalite.
KeD prisiel na trh prvy "funkcny" 3D akcelerator - Voodoo I, zakaznik si mohol byt isty ze si za investovane peniaze zahra akukolvek hru na trhu. 3DFX bol zazrak - krasne ciste textury a rendrovanie, paradna rychlost. Potom prisla NVidia so svojou Rivou 128 (podotykam ze ATI vtedy mutila vody kancelarskych pocitacov so svojim cip ATI Rage) a zrazu tu bola (aj keD podla mojho nazoru nepotrebna) konkurencia - zopar fps navyse, imho, na ukor kvality obrazu (pamatam sa ako vyzeralo menu hry NFS III na Voodoo a ako na Rive 128) . Potom prisla Voodoo II a mód SLI co bola uplna bomba..... vsetky nove hry bezali uplne plynule - opat v najvyssej obrazovej kvalite. No a potom zase prisla NVidia so svojou Rivou TNT - tentokrat opat vykonnejsia karta s horsim IQ (imho). No a tu niekde podla mojho nazoru nastal zlom - na jednej strane 3DFX, ponukajuca 100% hratelnost vsetkych hier s vybornou kvalitou obrazu, na druhej strane NVidia ponukajuca trochu vyssi vykon - za cenu 16bit renderingu a ZBuffera co malo za nasledok (imho) podstatnu stratu IQ.
Od tejto doby (imho) sa ludia zacali pozerat viac na FPS ako na IQ.
Ako dokaz mozete brat fakt, ze vsetky (aj najnovsie) referencne ovladace (ci uz Detonator alebo Catalyst) su optimalizovane pre rychlost... ak chcete vyssiu IQ, musite si ich pracne prenastavit alebo pouzit alternativne tweaknute (XG, Omega, DNA, ...)
co som chcel tymto vsetkym vlastne povedat? ... asi tolko ze, imho, cela koncepcia vyroby u terajsich generacii grafickych kariet je zamerana na FPS - na FPS v syntetickych testoch (3DMark, AquaMark, ...) a pokial sa nic zasadneho nestane, tak to tak aj zostane. Aj keD podla mojho nazoru by stacilo to, co ponukala kedysi 3DFX - hratelnost (t.j. solidny pocet FPS - nie radovo stovky ) pri akychkolvek detailoch a najvyssej obrazovej kvalite.
There are 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
smoox Mas pravdu, Riva TNT2 mala 32bit rendering, ale ja som hovoril o casoch Voodoo I/II a Riva 128/TNT
Na druhej strane, pouzil som tam X-krat "imho" cim som chcel naznacit ze sa jedna o moj subjektivny nazor. Kolko ludi tolko chuti, ale mne sa vzdy viac pacil obraz rendrovany 3Dfx
EDIT: mimochodom, pokial sa dobre pamatam tak 3Dfx nebola kritizovana za kvalitu obrazu ale prave za ten 16bit rendering ... a kritizovali ju prave priaznivci TNT. Kvalita obrazu bola aj tak, imho, vyborna :blind:
Na druhej strane, pouzil som tam X-krat "imho" cim som chcel naznacit ze sa jedna o moj subjektivny nazor. Kolko ludi tolko chuti, ale mne sa vzdy viac pacil obraz rendrovany 3Dfx
EDIT: mimochodom, pokial sa dobre pamatam tak 3Dfx nebola kritizovana za kvalitu obrazu ale prave za ten 16bit rendering ... a kritizovali ju prave priaznivci TNT. Kvalita obrazu bola aj tak, imho, vyborna :blind:
There are 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
...kazdy tu prezentuje svoj nazor a ja ti ho samozrejme neberiem...
...afaik uz tnt1 mala 32bit rendering...
btw:
...afaik uz tnt1 mala 32bit rendering...
btw:
Dalsi kroky 3Dfx ale uz tak uspìsne nebyly. 3Dfx vyslyselo naøky ohlednì kvality obrazu a dalsi cip (pùvodnì prezentovany jako Voodoo 3 - 4000; pozdìji a jestì bìhem vyvoje pøeklasfikovany na VSA-100/Voodoo 4-5) nabizel krom 16bit renderingu a obou rezimù postfiltru (pùvodni + vylepseny z V3) i plny 32bit rendering.
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
- Mtex
- VIP
- Príspevky: 1027
- Dátum registrácie: St 14. Apr, 2004, 14:00
- Bydlisko: Trojanovice-CZ/Senica-SVK
SM3.0 by som za marketingovy tah moc neoznacoval, napr. taka 6600 non GT taktovana na 500/595 (297,5Mhz) vo FarCry s podporou SM3.0 bola o 80% rychlejsia nez 9800Pro 128bit 350/700 a to vdaka SM3.0 ... a navyse FC vyzera G 6xxx krajsie...
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 810
- Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: NR - okolie, Brno
neviem preco sa kazdy skalny fanusik nvidie ohana tym poxel shader 3.0 ved aj tak pri jeho efektoch stracaju niekedy az 1/2 vykonu a ATi dokaze vsetky tieto efekty tiez ibaze je to ovela viac na ukor vykonu.
Ale nikto sa nepozrie na to, ze vsetky ATi podporuju OpenGL 2.0 pricom nVidie iba 1.5 ....
Niekedy prispevky tych zaujatych pre jedneho alebo druheho nechapem. ATi aj nVidia su si rovnocenne az na prehnanu kanadsku cenu
Ale nikto sa nepozrie na to, ze vsetky ATi podporuju OpenGL 2.0 pricom nVidie iba 1.5 ....
Niekedy prispevky tych zaujatych pre jedneho alebo druheho nechapem. ATi aj nVidia su si rovnocenne az na prehnanu kanadsku cenu
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
Hra ako FraVry nebola vyvijana zo SM 3.0, ten je tam umelo urobeny pomocou patchu a tej hre nepomaha vobec. Rozdiel v kvalite obrazu zo zapnutym ci vypnutym sm 3.0 je velmi maly.Mtex napísal:SM3.0 by som za marketingovy tah moc neoznacoval, napr. taka 6600 non GT taktovana na 500/595 (297,5Mhz) vo FarCry s podporou SM3.0 bola o 80% rychlejsia nez 9800Pro 128bit 350/700 a to vdaka SM3.0 ... a navyse FC vyzera G 6xxx krajsie...
SM 3.0 nazrychluje hry. Prave naopak. To by sme boli fakt v super svete kde kazda nova hra lepsie vyzera a potrebuje menej vykonnu kartu bo bude mat SM 3.0 atd.
Ati sa nebude dat dobre taktovat bo ked si vlocek pozrie ako recenzie x800, x800xl, tak toje tak 50 MHz navyse
I found paradise, it`s Ibiza.
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland