Všeobecná diskusia
Re: Ake mate auto?
Práveže na takom motore sa ti môže toho pokaziť ovela viac než na starších mechanických, skraty, oxidácia, polámané káble, to sú svine, u "starej školy" si s týmto problém nikdy nemal (preto radšej preferujem klasiku TDI oproti Common-Railu).
.
- Timeshifter
- Používateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: Po 30. Júl, 2007, 08:00
Re: Ake mate auto?
No, neviem prečo odsudzujete maloobjemové turbo benziňáky... Chybovosť je tam teoreticky rovnaká ako v prípade turbodízlov. Rozdiel je len v pomere koníky/Nm (čo sa oszrkadluje v spôsobe jazdy) a v hmotnosti agregátu (čo na kostre a zaveseniu maličkých áut robí určite lepšie, ako o 100kg ťažší a väčší dízel). TDI si kúpim do firemného auta/teréňaku, TSI si kúpim do malého auta. To, že ľudia tieto maloobjemovky nevytáčajú (aj keď je to v návode napísané), je chyba IMHO autoškôl, kde aspoň mňa učili, že vytáčať motor nad 2500rpm je zlé, škaredé a hnusné, a to som jazdil na Ibize 1,2 trojvalec (to isté, čo HTP)... Takisto, ako sa človek musí naučiť s TDI jazdiť, tak sa musí naučiť aj s TSI.
Re: Ake mate auto?
Ja davam motoru pravidelne 6000 otacok, mam aj 12 rocnu astru 1,4 16V nabehane skoro 200 tisic a nema s tym ziadny problem.
TSI motory su fajn, chce to ale par rokov aby sa ukazalo ako su na tom realne so spolahlivostou. Prve TSI ktore by som ovsem povazoval za poriadny motor je 1,8cka 160 konova. 1,4TSI 122konove sice celkom ide ale ked ma ist zerie dost a to turbo maka nonstop. Davat taky motor do pasatu je imho kravina, asi ako 1,2 do koktavie.
TSI motory su fajn, chce to ale par rokov aby sa ukazalo ako su na tom realne so spolahlivostou. Prve TSI ktore by som ovsem povazoval za poriadny motor je 1,8cka 160 konova. 1,4TSI 122konove sice celkom ide ale ked ma ist zerie dost a to turbo maka nonstop. Davat taky motor do pasatu je imho kravina, asi ako 1,2 do koktavie.
MB: Gigabyte 880GA-UD3H, CPU: PhenomII-X4 955@975 BE + CM Hyper 212+Noctua NF-P12 HDD: 40GB SSD Intel X25-V + 5TB storage, RAM: 12GB A-DATA OC Gaming 1600mhz ddr3 CL9, PSU: Corsair CX600, GPU: Gigabyte gtx760OC rev.2, CASE: CM Elite 430 Black, MOUSE: A4Tech XL750BF + roccat taito, MONAS: HP-LP2275W S-PVA, SOUND: Behringer UCA222 + Audio Technika ATH-T 500, Koss UR29, MT: HTC One V, CAR: Mitsubishi Lancer X 2010 1,8MIVEC@143ps@full, TABLET: Prestigio PMP 5597D duo + ipad mini
Re: Ake mate auto?
Minunly tyzden som si to sinul na fabii po dialnici (BA-TT) klasickych 130 v krajnom pravom pruhu. Okolo mna presvistal Nissan GTR asi v 150 a kedze stredny a lavy pruh boli zapratane, tak chcel spravit mysicku cez pravy pruh, este som sa smial ze aj tak debilko bude musiet brzdit lebo to nebude stihat, omyl bol skutocnostou. Ten nissan tak nehorazne z tej 150-tky zrychlil, ze som len oci pulil. Uplna mňamka.Snake napísal:Moje budúce auto bude zaručene japonec a zadný náhon (prípadne AWD), Nissan alebo Honda. Momentálne je nový skyline drahý (až moc, o V-Spec ani nehovorím), a tajpéru nechcem kvôli podvozku (vymeniť viacprvkovú nápravu za torznú tyč vymyslel sfetovaný japonec ).
Spoiler: ukázať
Re: Ake mate auto?
GTR patri do kategorie super sportcar, to je auto z inej dimenzie ako bezne auta, ma skor zo 100 na 200 ako bezne auto z 0 na 100. Len jamu by si s tym nechcel zobrat to mi ver. Bezne civilne auta este 100vku nejak daju, ale potom ak nemaju tych okolo 150 koni tak chcipnu a ku 200 je to uz len take dotlacanie horko tazko. Nissan GTR, evo a podobne masiny ti daju 200 medzi dvoma zatackami ani si to nevsimnes.
MB: Gigabyte 880GA-UD3H, CPU: PhenomII-X4 955@975 BE + CM Hyper 212+Noctua NF-P12 HDD: 40GB SSD Intel X25-V + 5TB storage, RAM: 12GB A-DATA OC Gaming 1600mhz ddr3 CL9, PSU: Corsair CX600, GPU: Gigabyte gtx760OC rev.2, CASE: CM Elite 430 Black, MOUSE: A4Tech XL750BF + roccat taito, MONAS: HP-LP2275W S-PVA, SOUND: Behringer UCA222 + Audio Technika ATH-T 500, Koss UR29, MT: HTC One V, CAR: Mitsubishi Lancer X 2010 1,8MIVEC@143ps@full, TABLET: Prestigio PMP 5597D duo + ipad mini
Re: Ake mate auto?
Keď máš 140 koní z 1,2 litrového turba a povedzme 2,5 hladkého benzínu, kde asi bude väčšia rezerva materiálu a vôbec spoľahlivosť? A btw, 200kkm nie je vôbec veľa, to musí vydržať každý motor. Aby sa to dalo považovať za spoľahlivý motor to musí dať aspoň 400 alebo 500kkm bez problému.Timeshifter napísal:No, neviem prečo odsudzujete maloobjemové turbo benziňáky... Chybovosť je tam teoreticky rovnaká ako v prípade turbodízlov.
Ja ti neviem, Vtec neznie zle, ale minimálne dva motory mi znejú sakra sympatickejšie. Klasické Hemi, samozrejme čím väčší objem tým lepšie a druhý je Volvácky benzínový radový 5valec. To je úplné pornoHellAngel napísal:krasa, toto dokazu len benziny. Tomu kto si chce uzit zvuky motora a otacky tak jedine tento v-tec je to fakt sila
Pre mňa rozhodne. Spotreba ma netrápi, čokoľvek pod 15 je v pohode. Keď to v pohode byť prestane, tak sa do auta vrazí plyn a zase to v pohode budeXaltotun napísal:Podla mna najlepsia vec je cista atmosfera benzin bez turba, az na spotrebu je to bomba.
No, TDI zrovna nie je stará škola, nesmrteľné diesle máš klasiky typu D24 vo Volve alebo 220D bez turba v MB W123, inak ale súhlasím, čím menej vecí tam je, tým menej sa toho môže pokaziť.Snake napísal:Práveže na takom motore sa ti môže toho pokaziť ovela viac než na starších mechanických, skraty, oxidácia, polámané káble, to sú svine, u "starej školy" si s týmto problém nikdy nemal (preto radšej preferujem klasiku TDI oproti Common-Railu).
- Timeshifter
- Používateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: Po 30. Júl, 2007, 08:00
Re: Ake mate auto?
Ale ja som to neporovnával s benzínmy, ale s TDI... je mi jasné, že velký motor bez techniky má omnoho väčšiu spolahlivosť. Ale jednoducho ho do malých áut nenatlačíš...jaffar napísal:Keď máš 140 koní z 1,2 litrového turba a povedzme 2,5 hladkého benzínu, kde asi bude väčšia rezerva materiálu a vôbec spoľahlivosť? A btw, 200kkm nie je vôbec veľa, to musí vydržať každý motor. Aby sa to dalo považovať za spoľahlivý motor to musí dať aspoň 400 alebo 500kkm bez problému.Timeshifter napísal:No, neviem prečo odsudzujete maloobjemové turbo benziňáky... Chybovosť je tam teoreticky rovnaká ako v prípade turbodízlov.
Re: Ake mate auto?
Vo Fábii 1 bol 2,0 benzín. Nová je porovnateľne veľká, predpokladám, že by sa tam zmestil porovnateľný motor, keby nebolo móda malých a "ekologických" motorov, ktoré žerú papierovo super, ale v reáli...Timeshifter napísal:Ale ja som to neporovnával s benzínmy, ale s TDI... je mi jasné, že velký motor bez techniky má omnoho väčšiu spolahlivosť. Ale jednoducho ho do malých áut nenatlačíš...
Porovnávať benzín a naftu je pomerne problém, hlavne závisí od motoru. Klasická traktorová 1,9TDi pumpe-duse v Fábii vydrží určite viac než 1,2TSI, kvôli výrazne jednoduchšej konštrukcii (navyše keď nerátame zlú elektroniku a váhu vzduchu, ktorá je tu spotrebák, tak sa ani nekazí veľmi), s common railom ťažko povedať.
Na druhú stranu som presvedčený, že 1,4TDI, teda motor, ktorý vychádza pokazený už z fabriky (minimálne tak zni ) vydrží menej než malé TSI (a oba vydržia tak 1/5 toho, čo 20 a viac rokov staré motory v Mercedesoch, Volvách a podobne)
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Ake mate auto?
ono je to všetko pekné, ale strašne tu z niektorých cítiť isté sympatie k pár značkám áut a tie sú proste naj a ostatok je totálna debilina, pokazená už keď ide z pásu. Mne je to v podstate jedno čo si kto hovorí, ale niekedy to už znie fakt divne...
môžeš si kúpiť aj ten tvoj super hyper volvo tank a keď raz dostaneš auto predurčené do*ebať sa, tak sa proste srať bude ako každé iné. Naopak môžeš mať šťastie na tie angličáky s tými TSI a HTP a čojaviem akými kolobežkami a budeš spokojný.
môžeš si kúpiť aj ten tvoj super hyper volvo tank a keď raz dostaneš auto predurčené do*ebať sa, tak sa proste srať bude ako každé iné. Naopak môžeš mať šťastie na tie angličáky s tými TSI a HTP a čojaviem akými kolobežkami a budeš spokojný.
Re: Ake mate auto?
hehe, pravda jest, ked ma auto "Stastie" tak je viac v servise ako v pouzivani ...
v byvalej firme si typek vydupal XC70... z pol roka, co ho mal, bolo 4 mesiace v servise
uz presne nepamatam, co mu odislo, ale jazdil na nom velmi kratkodobo ...
v byvalej firme si typek vydupal XC70... z pol roka, co ho mal, bolo 4 mesiace v servise
uz presne nepamatam, co mu odislo, ale jazdil na nom velmi kratkodobo ...
lava, prava, lava, prava ...
Re: Ake mate auto?
Nehovor, že 1,4TDI trojvalec, ktorý už Volkswagen utlmuje, lebo je to fakt neuveriteľný šrot, je dobrý motor.Borec napísal:ono je to všetko pekné, ale strašne tu z niektorých cítiť isté sympatie k pár značkám áut a tie sú proste naj a ostatok je totálna debilina, pokazená už keď ide z pásu. Mne je to v podstate jedno čo si kto hovorí, ale niekedy to už znie fakt divne...
môžeš si kúpiť aj ten tvoj super hyper volvo tank a keď raz dostaneš auto predurčené do*ebať sa, tak sa proste srať bude ako každé iné. Naopak môžeš mať šťastie na tie angličáky s tými TSI a HTP a čojaviem akými kolobežkami a budeš spokojný.
Čo sa týka spoľahlivosti, nikomu nenútim Volvo, práve naopak - čím menej ľudí si ich kúpi, tým menšia bude ich cena, čo je pre mňa len dobre
Každopádne staré "veľké a drahé" autá boli ďaleko spoľahlivejšie, určite radšej by som kúpil starý Mercedes (Mamut, Piano), Volvo (2,7,9 rady) prípadne BMW (7er E32 a E38, prípadne 5er E34) a podobne, ako novú malú mrchu typu Fábia, Swift a podobne za porovnateľné peniaze. (Swifta '09 mám tiež doma...) Samozrejme treba trochu rozumieť, treba to kúpiť v slušnom stave, inak z toho porodíš...
BTw garantujem ti, že s TSI ani HTP by som spokojný nebol ani keby to bolo zadarmo (ok, to hej, obratom predať a kúpiť niečo lepšie )
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Ake mate auto?
ja som nepovedal že je to motor dobrý a tobôž nie že po niečom takom bažím, rovnako tak tie TSI a HTP "motory" = ! sračky !. Ja len vravím že ich spoľahlivosť nemusí byť taká strašná a v istých prípadoch môže byť aj lepšia ako u MOTOROV (rozumej niečo normálne ).
Re: Ake mate auto?
Tak iste, kúpiš HTP, odjazdíš dedko štýlom 150kkm, takže je reálne, že žiadna z bežných závad sa ešte neprejaví a kúpiš povedzme Mercedes C200 kompresor, budeš tomu nakladať za studena, nebudeš chladiť turbo po dojazde a odpíšeš ho za 30kkm.Borec napísal:ja som nepovedal že je to motor dobrý a tobôž nie že po niečom takom bažím, rovnako tak tie TSI a HTP "motory" = ! sračky !. Ja len vravím že ich spoľahlivosť nemusí byť taká strašná a v istých prípadoch môže byť aj lepšia ako u MOTOROV (rozumej niečo normálne ).
Pri rovnakej starostlivosti ale vydržia tie malé motory skoro určite menej.
Re: Ake mate auto?
Ja som skôr toho názoru, že auto po dedkovi je v horšom stave než auto nejakého biznismena, čo nabehal 200tkm po dialniciach. S poslednou vetou suhlasim, preplnovane maloobjemy este maju cas ukazat sa ci boli dobre (pravdupovediac o 1,4TDI prvykrat pocujem, takze neviem povedat ze ci boli nahovno)
.
Re: Ake mate auto?
No problem by tam mohlo robit chladenie turba, lenze to je doriesene, chladi sa kvapalinou este dlho po tom co vypnes motor. 1,4TSI bol motor roka v niekolkych sutaziach. Mne by TSI nevadilo ale minimalne 1,8, pripadne 2,0 v 265ps verzii v leone cupreR (motor z audi s3).
Male diesle pod 1,5 su nepouzitelne, s tym neobehnes ani autobus, je to o hubu.
Male diesle pod 1,5 su nepouzitelne, s tym neobehnes ani autobus, je to o hubu.
MB: Gigabyte 880GA-UD3H, CPU: PhenomII-X4 955@975 BE + CM Hyper 212+Noctua NF-P12 HDD: 40GB SSD Intel X25-V + 5TB storage, RAM: 12GB A-DATA OC Gaming 1600mhz ddr3 CL9, PSU: Corsair CX600, GPU: Gigabyte gtx760OC rev.2, CASE: CM Elite 430 Black, MOUSE: A4Tech XL750BF + roccat taito, MONAS: HP-LP2275W S-PVA, SOUND: Behringer UCA222 + Audio Technika ATH-T 500, Koss UR29, MT: HTC One V, CAR: Mitsubishi Lancer X 2010 1,8MIVEC@143ps@full, TABLET: Prestigio PMP 5597D duo + ipad mini