Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Snake »

Práveže na takom motore sa ti môže toho pokaziť ovela viac než na starších mechanických, skraty, oxidácia, polámané káble, to sú svine, u "starej školy" si s týmto problém nikdy nemal (preto radšej preferujem klasiku TDI oproti Common-Railu).





.
Používateľov profilový obrázok
Timeshifter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: Po 30. Júl, 2007, 08:00

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Timeshifter »

No, neviem prečo odsudzujete maloobjemové turbo benziňáky... Chybovosť je tam teoreticky rovnaká ako v prípade turbodízlov. Rozdiel je len v pomere koníky/Nm (čo sa oszrkadluje v spôsobe jazdy) a v hmotnosti agregátu (čo na kostre a zaveseniu maličkých áut robí určite lepšie, ako o 100kg ťažší a väčší dízel). TDI si kúpim do firemného auta/teréňaku, TSI si kúpim do malého auta. To, že ľudia tieto maloobjemovky nevytáčajú (aj keď je to v návode napísané), je chyba IMHO autoškôl, kde aspoň mňa učili, že vytáčať motor nad 2500rpm je zlé, škaredé a hnusné, a to som jazdil na Ibize 1,2 trojvalec :smutny: (to isté, čo HTP)... Takisto, ako sa človek musí naučiť s TDI jazdiť, tak sa musí naučiť aj s TSI.
Používateľov profilový obrázok
Xaltotun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1179
Dátum registrácie: Ut 15. Aug, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Xaltotun »

Ja davam motoru pravidelne 6000 otacok, mam aj 12 rocnu astru 1,4 16V nabehane skoro 200 tisic a nema s tym ziadny problem.

TSI motory su fajn, chce to ale par rokov aby sa ukazalo ako su na tom realne so spolahlivostou. Prve TSI ktore by som ovsem povazoval za poriadny motor je 1,8cka 160 konova. 1,4TSI 122konove sice celkom ide ale ked ma ist zerie dost a to turbo maka nonstop. Davat taky motor do pasatu je imho kravina, asi ako 1,2 do koktavie.
MB: Gigabyte 880GA-UD3H, CPU: PhenomII-X4 955@975 BE + CM Hyper 212+Noctua NF-P12 HDD: 40GB SSD Intel X25-V + 5TB storage, RAM: 12GB A-DATA OC Gaming 1600mhz ddr3 CL9, PSU: Corsair CX600, GPU: Gigabyte gtx760OC rev.2, CASE: CM Elite 430 Black, MOUSE: A4Tech XL750BF + roccat taito, MONAS: HP-LP2275W S-PVA, SOUND: Behringer UCA222 + Audio Technika ATH-T 500, Koss UR29, MT: HTC One V, CAR: Mitsubishi Lancer X 2010 1,8MIVEC@143ps@full, TABLET: Prestigio PMP 5597D duo + ipad mini
Používateľov profilový obrázok
Blackhawk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2436
Dátum registrácie: St 07. Jan, 2009, 14:12
Bydlisko: Sereď

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Blackhawk »

Snake napísal:Moje budúce auto bude zaručene japonec a zadný náhon (prípadne AWD), Nissan alebo Honda. Momentálne je nový skyline drahý (až moc, o V-Spec ani nehovorím), a tajpéru nechcem kvôli podvozku (vymeniť viacprvkovú nápravu za torznú tyč vymyslel sfetovaný japonec :rolleyes: ).
Minunly tyzden som si to sinul na fabii po dialnici (BA-TT) klasickych 130 v krajnom pravom pruhu. Okolo mna presvistal Nissan GTR asi v 150 a kedze stredny a lavy pruh boli zapratane, tak chcel spravit mysicku cez pravy pruh, este som sa smial ze aj tak debilko bude musiet brzdit lebo to nebude stihat, omyl bol skutocnostou. Ten nissan tak nehorazne z tej 150-tky zrychlil, ze som len oci pulil. Uplna mňamka.
Spoiler: ukázať
CPU : AMD Ryzen 5 5600X , MB : ASUS TUF GAMING B550-PLUS , RAM : Patriot Viper 4 Steel Series, 16GB , GPU : GTX1060 , PSU : Corsair TX650M , HDD : Samsung 970 EVO, M.2 SSD
Používateľov profilový obrázok
Xaltotun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1179
Dátum registrácie: Ut 15. Aug, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Xaltotun »

GTR patri do kategorie super sportcar, to je auto z inej dimenzie ako bezne auta, ma skor zo 100 na 200 ako bezne auto z 0 na 100. Len jamu by si s tym nechcel zobrat to mi ver. Bezne civilne auta este 100vku nejak daju, ale potom ak nemaju tych okolo 150 koni tak chcipnu a ku 200 je to uz len take dotlacanie horko tazko. Nissan GTR, evo a podobne masiny ti daju 200 medzi dvoma zatackami ani si to nevsimnes.
MB: Gigabyte 880GA-UD3H, CPU: PhenomII-X4 955@975 BE + CM Hyper 212+Noctua NF-P12 HDD: 40GB SSD Intel X25-V + 5TB storage, RAM: 12GB A-DATA OC Gaming 1600mhz ddr3 CL9, PSU: Corsair CX600, GPU: Gigabyte gtx760OC rev.2, CASE: CM Elite 430 Black, MOUSE: A4Tech XL750BF + roccat taito, MONAS: HP-LP2275W S-PVA, SOUND: Behringer UCA222 + Audio Technika ATH-T 500, Koss UR29, MT: HTC One V, CAR: Mitsubishi Lancer X 2010 1,8MIVEC@143ps@full, TABLET: Prestigio PMP 5597D duo + ipad mini
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa jaffar »

Timeshifter napísal:No, neviem prečo odsudzujete maloobjemové turbo benziňáky... Chybovosť je tam teoreticky rovnaká ako v prípade turbodízlov.
Keď máš 140 koní z 1,2 litrového turba a povedzme 2,5 hladkého benzínu, kde asi bude väčšia rezerva materiálu a vôbec spoľahlivosť? A btw, 200kkm nie je vôbec veľa, to musí vydržať každý motor. Aby sa to dalo považovať za spoľahlivý motor to musí dať aspoň 400 alebo 500kkm bez problému.
HellAngel napísal:krasa, toto dokazu len benziny. Tomu kto si chce uzit zvuky motora a otacky tak jedine tento v-tec je to fakt sila
Ja ti neviem, Vtec neznie zle, ale minimálne dva motory mi znejú sakra sympatickejšie. Klasické Hemi, samozrejme čím väčší objem tým lepšie :) a druhý je Volvácky benzínový radový 5valec. To je úplné porno

Xaltotun napísal:Podla mna najlepsia vec je cista atmosfera benzin bez turba, az na spotrebu je to bomba.
Pre mňa rozhodne. Spotreba ma netrápi, čokoľvek pod 15 je v pohode. Keď to v pohode byť prestane, tak sa do auta vrazí plyn a zase to v pohode bude :)
Snake napísal:Práveže na takom motore sa ti môže toho pokaziť ovela viac než na starších mechanických, skraty, oxidácia, polámané káble, to sú svine, u "starej školy" si s týmto problém nikdy nemal (preto radšej preferujem klasiku TDI oproti Common-Railu).
No, TDI zrovna nie je stará škola, nesmrteľné diesle máš klasiky typu D24 vo Volve alebo 220D bez turba v MB W123, inak ale súhlasím, čím menej vecí tam je, tým menej sa toho môže pokaziť.
Používateľov profilový obrázok
Timeshifter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 594
Dátum registrácie: Po 30. Júl, 2007, 08:00

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Timeshifter »

jaffar napísal:
Timeshifter napísal:No, neviem prečo odsudzujete maloobjemové turbo benziňáky... Chybovosť je tam teoreticky rovnaká ako v prípade turbodízlov.
Keď máš 140 koní z 1,2 litrového turba a povedzme 2,5 hladkého benzínu, kde asi bude väčšia rezerva materiálu a vôbec spoľahlivosť? A btw, 200kkm nie je vôbec veľa, to musí vydržať každý motor. Aby sa to dalo považovať za spoľahlivý motor to musí dať aspoň 400 alebo 500kkm bez problému.
Ale ja som to neporovnával s benzínmy, ale s TDI... je mi jasné, že velký motor bez techniky má omnoho väčšiu spolahlivosť. Ale jednoducho ho do malých áut nenatlačíš...
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa jaffar »

Timeshifter napísal:Ale ja som to neporovnával s benzínmy, ale s TDI... je mi jasné, že velký motor bez techniky má omnoho väčšiu spolahlivosť. Ale jednoducho ho do malých áut nenatlačíš...
Vo Fábii 1 bol 2,0 benzín. Nová je porovnateľne veľká, predpokladám, že by sa tam zmestil porovnateľný motor, keby nebolo móda malých a "ekologických" motorov, ktoré žerú papierovo super, ale v reáli...

Porovnávať benzín a naftu je pomerne problém, hlavne závisí od motoru. Klasická traktorová 1,9TDi pumpe-duse v Fábii vydrží určite viac než 1,2TSI, kvôli výrazne jednoduchšej konštrukcii (navyše keď nerátame zlú elektroniku a váhu vzduchu, ktorá je tu spotrebák, tak sa ani nekazí veľmi), s common railom ťažko povedať.
Na druhú stranu som presvedčený, že 1,4TDI, teda motor, ktorý vychádza pokazený už z fabriky (minimálne tak zni :wallbash: ) vydrží menej než malé TSI (a oba vydržia tak 1/5 toho, čo 20 a viac rokov staré motory v Mercedesoch, Volvách a podobne)
Používateľov profilový obrázok
Borec
Deaktivovaný
Deaktivovaný
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice (19)

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Borec »

ono je to všetko pekné, ale strašne tu z niektorých cítiť isté sympatie k pár značkám áut a tie sú proste naj a ostatok je totálna debilina, pokazená už keď ide z pásu. Mne je to v podstate jedno čo si kto hovorí, ale niekedy to už znie fakt divne... :)

môžeš si kúpiť aj ten tvoj super hyper volvo tank a keď raz dostaneš auto predurčené do*ebať sa, tak sa proste srať bude ako každé iné. Naopak môžeš mať šťastie na tie angličáky s tými TSI a HTP a čojaviem akými kolobežkami a budeš spokojný.
Používateľov profilový obrázok
galen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2237
Dátum registrácie: Št 01. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Zilina

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa galen »

hehe, pravda jest, ked ma auto "Stastie" tak je viac v servise ako v pouzivani ...
v byvalej firme si typek vydupal XC70... z pol roka, co ho mal, bolo 4 mesiace v servise
uz presne nepamatam, co mu odislo, ale jazdil na nom velmi kratkodobo ...
lava, prava, lava, prava ...
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa jaffar »

Borec napísal:ono je to všetko pekné, ale strašne tu z niektorých cítiť isté sympatie k pár značkám áut a tie sú proste naj a ostatok je totálna debilina, pokazená už keď ide z pásu. Mne je to v podstate jedno čo si kto hovorí, ale niekedy to už znie fakt divne... :)

môžeš si kúpiť aj ten tvoj super hyper volvo tank a keď raz dostaneš auto predurčené do*ebať sa, tak sa proste srať bude ako každé iné. Naopak môžeš mať šťastie na tie angličáky s tými TSI a HTP a čojaviem akými kolobežkami a budeš spokojný.
Nehovor, že 1,4TDI trojvalec, ktorý už Volkswagen utlmuje, lebo je to fakt neuveriteľný šrot, je dobrý motor.

Čo sa týka spoľahlivosti, nikomu nenútim Volvo, práve naopak - čím menej ľudí si ich kúpi, tým menšia bude ich cena, čo je pre mňa len dobre :P

Každopádne staré "veľké a drahé" autá boli ďaleko spoľahlivejšie, určite radšej by som kúpil starý Mercedes (Mamut, Piano), Volvo (2,7,9 rady) prípadne BMW (7er E32 a E38, prípadne 5er E34) a podobne, ako novú malú mrchu typu Fábia, Swift a podobne za porovnateľné peniaze. (Swifta '09 mám tiež doma...) Samozrejme treba trochu rozumieť, treba to kúpiť v slušnom stave, inak z toho porodíš...

BTw garantujem ti, že s TSI ani HTP by som spokojný nebol ani keby to bolo zadarmo (ok, to hej, obratom predať a kúpiť niečo lepšie :D )
Používateľov profilový obrázok
Borec
Deaktivovaný
Deaktivovaný
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice (19)

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Borec »

ja som nepovedal že je to motor dobrý a tobôž nie že po niečom takom bažím, rovnako tak tie TSI a HTP "motory" = ! sračky !. Ja len vravím že ich spoľahlivosť nemusí byť taká strašná a v istých prípadoch môže byť aj lepšia ako u MOTOROV (rozumej niečo normálne :D ).
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa jaffar »

Borec napísal:ja som nepovedal že je to motor dobrý a tobôž nie že po niečom takom bažím, rovnako tak tie TSI a HTP "motory" = ! sračky !. Ja len vravím že ich spoľahlivosť nemusí byť taká strašná a v istých prípadoch môže byť aj lepšia ako u MOTOROV (rozumej niečo normálne :D ).
Tak iste, kúpiš HTP, odjazdíš dedko štýlom 150kkm, takže je reálne, že žiadna z bežných závad sa ešte neprejaví a kúpiš povedzme Mercedes C200 kompresor, budeš tomu nakladať za studena, nebudeš chladiť turbo po dojazde a odpíšeš ho za 30kkm.
Pri rovnakej starostlivosti ale vydržia tie malé motory skoro určite menej. :)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Snake »

Ja som skôr toho názoru, že auto po dedkovi je v horšom stave než auto nejakého biznismena, čo nabehal 200tkm po dialniciach. S poslednou vetou suhlasim, preplnovane maloobjemy este maju cas ukazat sa ci boli dobre (pravdupovediac o 1,4TDI prvykrat pocujem, takze neviem povedat ze ci boli nahovno)





.
Používateľov profilový obrázok
Xaltotun
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1179
Dátum registrácie: Ut 15. Aug, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Ake mate auto?

Príspevok od používateľa Xaltotun »

No problem by tam mohlo robit chladenie turba, lenze to je doriesene, chladi sa kvapalinou este dlho po tom co vypnes motor. 1,4TSI bol motor roka v niekolkych sutaziach. Mne by TSI nevadilo ale minimalne 1,8, pripadne 2,0 v 265ps verzii v leone cupreR (motor z audi s3).

Male diesle pod 1,5 su nepouzitelne, s tym neobehnes ani autobus, je to o hubu.
MB: Gigabyte 880GA-UD3H, CPU: PhenomII-X4 955@975 BE + CM Hyper 212+Noctua NF-P12 HDD: 40GB SSD Intel X25-V + 5TB storage, RAM: 12GB A-DATA OC Gaming 1600mhz ddr3 CL9, PSU: Corsair CX600, GPU: Gigabyte gtx760OC rev.2, CASE: CM Elite 430 Black, MOUSE: A4Tech XL750BF + roccat taito, MONAS: HP-LP2275W S-PVA, SOUND: Behringer UCA222 + Audio Technika ATH-T 500, Koss UR29, MT: HTC One V, CAR: Mitsubishi Lancer X 2010 1,8MIVEC@143ps@full, TABLET: Prestigio PMP 5597D duo + ipad mini

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"