Scythe Ninja+: pasivne/aktivne chladenie X2 3800+ a P E2160
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Foto Ti poslat nemozem, nakolko nemam fotak.
Jednoducho si to predstav, ze nadpojis vrchne rebra tak, aby koncili tesne pod zdrojom a prinutis ho odsavat teplo priamo z chladica. Jednak sa zvacsi vyzarovacia plocha a jednak zapojis do prace zdroj. Je to celkom dobry napad, akurat ta robota s tym... Uvazujem, ze rebra prilepim pastou ARCTIC SILVER - 7G Premium Silver Thermal Epoxy.
Jednoducho si to predstav, ze nadpojis vrchne rebra tak, aby koncili tesne pod zdrojom a prinutis ho odsavat teplo priamo z chladica. Jednak sa zvacsi vyzarovacia plocha a jednak zapojis do prace zdroj. Je to celkom dobry napad, akurat ta robota s tym... Uvazujem, ze rebra prilepim pastou ARCTIC SILVER - 7G Premium Silver Thermal Epoxy.
Spoiler: ukázať
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Neskusali ste niekto vymenit povodnu pastu medzi zakladnou a Heat-Pipes, popripade za aku a aky to malo vplyv na teploty?
A je tu niekto, kto ma 180mm siroku skrinku a bez vyrezania bocnice ju aj zavrel?
Momentalny stav:
A je tu niekto, kto ma 180mm siroku skrinku a bez vyrezania bocnice ju aj zavrel?
Momentalny stav:
Spoiler: ukázať
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Vsetky napady, navrhy a myslienky v tomto clanku su zapricenene chorou myslou autora, neodporucam vam ma napodobovat, vsetko, co so svojim chladicom spravite na zaklade tohoto clanku, robite na vlastnu zodpovednost.
Nedalo mi pokoja nieco spravit s chladiacim ucinkom na mojej Ninji, tak som ju odinstaloval z dosky a pocal sa skumat, co a ako by sa na nej dalo vylepsit. Bohuzial na fotodokumentaciu som zasa akosi pozabudol... :around:
Kdesi na webe som nasiel "navod", na rozobratie zakladne a prepastovanie Heat-Pipe rurok kvalitnejsou termopastou.
Uz viem, ze dotycny (bol to nejaky "recenzent" chladicov na nejakom ceskom fóre) to veru rozhodne neskusal, bola to len jeho teória.
Tvrdil, ze medzi zakladnou a Heat-Pipe rurkami je adhezivna pasta, ktora sa da (po oskrutkovani 4 skrutiek spojujucich zakladnu s Heat-Pipe rurkami, samozrejme) prekonat silou paky. Kedze som pri pohlade zblizka videl, ako su medzi niektorymi rurkami a zakladnou drobne medzery, pojal som sa rozobrat svoj zaroven nenavideny i milovany chladic.
Po odskrutkovani som si nasiel miesto na pacenie prave tam, kde boli medzeri medzi rurkami a zakladnou najvacsie. Pacim, pacim...zakladna sa mirene nadvihne, s vitazoslavnym vyrazom :o a vyplazenym jazykom si vravim: "vyhral som, hor sa do pastovania", ale omyl! ziadna adhezivna pasta tam nieje!
Rebra su k sebe vzajomne a k zakladni priletovane, ale tak neuveritelne slendriansky, az som neveril vlastnym ociam! :8O:
Vieme, ze Ninja ma 6 Heat-Pipe rurok ohnutych do tvaru U. Len 2 rurky boli priletovane kvalitne, ale len na jednej strane zakladne, ostatne buD neboli vobec, alebo len na niekolko milimetrovych castiach. Kedze su HP rurky pod zakladnou zlisovane, ich tvar ma od rovneho velmi Daleko a prave preto som ocakaval kvalitne letovane spoje po celej ploche kontaktu so zaklaDnou, alebo aspon pouzitie termopasty. Pri Dalsom odklapani zakladne som teda narazil na problem, ako oddelit 2 kvalitne naletovane rurky? Nijako, prilis velkou silou som akurat vytahoval HP rurky, ktore by sa nakoniec odtrhli, alebo zlomili. Musel som teda zakladnu vypacit aspon tak, aby som sa dostal pastou do vsetkych potrebnych miest. Predchadzalo tomu cistenie a vyplachovanie riedidlom, vodou a nakoniec niekolkonasobne preplachovaie isopropylalkoholom.
Po vysuseni som na znacne podnapity chladic zacal velmi tenkou ihlou nanasat v hrubych vrstvach pastu Arctic Silver 5, ktora uz veru do spicky nepatri, ale stale je to vysokokvalitna pasta a inu momentalne nemam v potrebnom mnozstve. Pastu som aplikoval na vsetky spojenia HP so zakladnou, ako aj ich samotne prepojenia a prepojenie s pasivom na zakladni.
Po uspokojivom napastovani som zacal premyslat, ako mojimi pocinmi mierne zdeformovane HP rurky napchat na povodne miesta k zakladni. Opat som radsej pouzil silu ako rozum a pocal sa tvrdymi udermi paste :bash: (dnes ma neuveritelne boli prava ruka, netusim preco ) stlacat HP rurky spat na povodne miesto. Nakoniec sa mi mozno aj koli tomu, ze vazim metrak podarilo ako-tak zatåct rurky na svoje miesta a postupnym dotahovanim skrutiek ich nakoniec vratit do povodneho stavu.
Nasledovalo dolestenie zakladne Sidolom a niekolkonasobne utieranie handrickou namocenou v isopropylalcohole. Rovnako dopadol aj IHS procesora.
Po vycisteni som na zakladnu aj na IHS naniesol ukazkovo Coolaboratory Liquid Pro (detaily v tejto prislusnej sekcii).
Po nainstalovani na paticu a zlozeni pocitaca nasledovali testy mojho experimentu, uvediem dolezite informacie:
Intel Pentium 2160 1MB L2Cache, Tjunction 100°, 1,8 GHz, 1.3v @ 3 GHz, 1,288v.
Ventilator na Ninji: povodny Scythe, rychlost 880 otacok za minutu.
Teplota miestnosti v oboch testoch: 26°C.CPU: Tjunction 100°
Teplota merana programom Intel Thermal Analysis Tool.
BIOS napatie: 1,400v
Napatie v Idle .....................: 1.360v (CPU-Z)
Napatie v Burn cez Intel TAT: 1.288v (CPU-Z)
Napatie v Burn cez Prime 95: 1.304v (CPU-Z)
Pred rozobratim chladica a s aplikovanou pastou Arctic Silver 5:
Maximalna teplota v zatazeni Intel TAT po dobu 30 minut: 85°C
Maximalna teplota v zatazeni Prime 95 po dobu 30 minut: 75°C
Po rozobrati a uprave chladica a aplikovani Coolaboratory Liquid Pro:
Maximalna teplota v zatazeni Intel TAT po dobu 30 minut: 75°C
Maximalna teplota v zatazeni Prime 95 po dobu 30 minut: 67°C
Conclusion: Som prekvapeny obrovskym rozdielom teplot, pred upravou chladica som pouzival Coollaboratory Liquid Pro a rozdiel oproti Arctic Silver 5 bol "len" 4°C, aj keD priznavam, ze nebola aplikovana tak dokonale, ako teraz. Stale vsak verim, ze otvorenie a zapastovanie Ninji spravilo priblizne o 4°C nizsie teploty. Profik by sa s tym vedel vyhrat lepsie, ale ja bohuzial nemam ani cas, ani potrebnu vybavu a som lavak, tak pochopte... [-X
Dakujem za vas cas obetovany citaniu tohoto blabolu.
Nedalo mi pokoja nieco spravit s chladiacim ucinkom na mojej Ninji, tak som ju odinstaloval z dosky a pocal sa skumat, co a ako by sa na nej dalo vylepsit. Bohuzial na fotodokumentaciu som zasa akosi pozabudol... :around:
Kdesi na webe som nasiel "navod", na rozobratie zakladne a prepastovanie Heat-Pipe rurok kvalitnejsou termopastou.
Uz viem, ze dotycny (bol to nejaky "recenzent" chladicov na nejakom ceskom fóre) to veru rozhodne neskusal, bola to len jeho teória.
Tvrdil, ze medzi zakladnou a Heat-Pipe rurkami je adhezivna pasta, ktora sa da (po oskrutkovani 4 skrutiek spojujucich zakladnu s Heat-Pipe rurkami, samozrejme) prekonat silou paky. Kedze som pri pohlade zblizka videl, ako su medzi niektorymi rurkami a zakladnou drobne medzery, pojal som sa rozobrat svoj zaroven nenavideny i milovany chladic.
Po odskrutkovani som si nasiel miesto na pacenie prave tam, kde boli medzeri medzi rurkami a zakladnou najvacsie. Pacim, pacim...zakladna sa mirene nadvihne, s vitazoslavnym vyrazom :o a vyplazenym jazykom si vravim: "vyhral som, hor sa do pastovania", ale omyl! ziadna adhezivna pasta tam nieje!
Rebra su k sebe vzajomne a k zakladni priletovane, ale tak neuveritelne slendriansky, az som neveril vlastnym ociam! :8O:
Vieme, ze Ninja ma 6 Heat-Pipe rurok ohnutych do tvaru U. Len 2 rurky boli priletovane kvalitne, ale len na jednej strane zakladne, ostatne buD neboli vobec, alebo len na niekolko milimetrovych castiach. Kedze su HP rurky pod zakladnou zlisovane, ich tvar ma od rovneho velmi Daleko a prave preto som ocakaval kvalitne letovane spoje po celej ploche kontaktu so zaklaDnou, alebo aspon pouzitie termopasty. Pri Dalsom odklapani zakladne som teda narazil na problem, ako oddelit 2 kvalitne naletovane rurky? Nijako, prilis velkou silou som akurat vytahoval HP rurky, ktore by sa nakoniec odtrhli, alebo zlomili. Musel som teda zakladnu vypacit aspon tak, aby som sa dostal pastou do vsetkych potrebnych miest. Predchadzalo tomu cistenie a vyplachovanie riedidlom, vodou a nakoniec niekolkonasobne preplachovaie isopropylalkoholom.
Po vysuseni som na znacne podnapity chladic zacal velmi tenkou ihlou nanasat v hrubych vrstvach pastu Arctic Silver 5, ktora uz veru do spicky nepatri, ale stale je to vysokokvalitna pasta a inu momentalne nemam v potrebnom mnozstve. Pastu som aplikoval na vsetky spojenia HP so zakladnou, ako aj ich samotne prepojenia a prepojenie s pasivom na zakladni.
Po uspokojivom napastovani som zacal premyslat, ako mojimi pocinmi mierne zdeformovane HP rurky napchat na povodne miesta k zakladni. Opat som radsej pouzil silu ako rozum a pocal sa tvrdymi udermi paste :bash: (dnes ma neuveritelne boli prava ruka, netusim preco ) stlacat HP rurky spat na povodne miesto. Nakoniec sa mi mozno aj koli tomu, ze vazim metrak podarilo ako-tak zatåct rurky na svoje miesta a postupnym dotahovanim skrutiek ich nakoniec vratit do povodneho stavu.
Nasledovalo dolestenie zakladne Sidolom a niekolkonasobne utieranie handrickou namocenou v isopropylalcohole. Rovnako dopadol aj IHS procesora.
Po vycisteni som na zakladnu aj na IHS naniesol ukazkovo Coolaboratory Liquid Pro (detaily v tejto prislusnej sekcii).
Po nainstalovani na paticu a zlozeni pocitaca nasledovali testy mojho experimentu, uvediem dolezite informacie:
Intel Pentium 2160 1MB L2Cache, Tjunction 100°, 1,8 GHz, 1.3v @ 3 GHz, 1,288v.
Ventilator na Ninji: povodny Scythe, rychlost 880 otacok za minutu.
Teplota miestnosti v oboch testoch: 26°C.CPU: Tjunction 100°
Teplota merana programom Intel Thermal Analysis Tool.
BIOS napatie: 1,400v
Napatie v Idle .....................: 1.360v (CPU-Z)
Napatie v Burn cez Intel TAT: 1.288v (CPU-Z)
Napatie v Burn cez Prime 95: 1.304v (CPU-Z)
Pred rozobratim chladica a s aplikovanou pastou Arctic Silver 5:
Maximalna teplota v zatazeni Intel TAT po dobu 30 minut: 85°C
Maximalna teplota v zatazeni Prime 95 po dobu 30 minut: 75°C
Po rozobrati a uprave chladica a aplikovani Coolaboratory Liquid Pro:
Maximalna teplota v zatazeni Intel TAT po dobu 30 minut: 75°C
Maximalna teplota v zatazeni Prime 95 po dobu 30 minut: 67°C
Conclusion: Som prekvapeny obrovskym rozdielom teplot, pred upravou chladica som pouzival Coollaboratory Liquid Pro a rozdiel oproti Arctic Silver 5 bol "len" 4°C, aj keD priznavam, ze nebola aplikovana tak dokonale, ako teraz. Stale vsak verim, ze otvorenie a zapastovanie Ninji spravilo priblizne o 4°C nizsie teploty. Profik by sa s tym vedel vyhrat lepsie, ale ja bohuzial nemam ani cas, ani potrebnu vybavu a som lavak, tak pochopte... [-X
Dakujem za vas cas obetovany citaniu tohoto blabolu.
Spoiler: ukázať
no teraz si ma dost odradil od kupy tohoto chladica o ktorom som si myslel ze je super a naj chladic
a nemoze byt len to ze mas nejak odflaknuty kus a mnoho dalsich moze byt dobre naletovanych?
a nemoze byt len to ze mas nejak odflaknuty kus a mnoho dalsich moze byt dobre naletovanych?
Spoiler: ukázať
ja by som to zas nebral tak tragicky ... za tu cenu je to zatial stale perfektny chladic, najma co sa tyka pasivneho chladenia alebo aktivneho s ventilatorom na minimal. otackach = TICHO...
po rozobrati inych chladicov moze nastat podobne zistenie alebo este horsie... takze by som to nejak neriesil... a zle kusy sa stale najdu, co sa tyka obecne hardware-u...
po rozobrati inych chladicov moze nastat podobne zistenie alebo este horsie... takze by som to nejak neriesil... a zle kusy sa stale najdu, co sa tyka obecne hardware-u...
DFI X58 | i7 920 @ 4.4GHz | GTX 260
Taktovanie Intel C2D/C2Q procesorov
P5Q Deluxe Discussion | LN2 - Invex 2008 | OC Sessions
Taktovanie Intel C2D/C2Q procesorov
P5Q Deluxe Discussion | LN2 - Invex 2008 | OC Sessions
- Bikermotyl
- VIP
- Príspevky: 3253
- Dátum registrácie: Ne 22. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Brezová pod Bradlom
Perfektny experiment a musim konstatovat teda ze je velka skoda pri tolkej praci nie je fotodokumentacia ... bol by z toho prinajhorsom velmi dobry clanok . Tie rozdiely su priepastne ako pozeram..
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Na druhu stranu je pozitivne, ze este stale maju co vylepsovat a ked aj napriek ciastocne odflaknutemu dielenskemu spracovaniu vedia porazit konkurenciu tak ako to bude ak spravia vylepsenia a bude z toho dalsia revizia
Case-Compucase 6A34 cooled by 2xNoctua NF-S12-1200; PSU-Seasonic S12-II-500W+; MoBo-GA EX38-DS4; CPU-INTEL E8400 cooled by Noctua NH-U12F; VGA-NVidia ASUS N9600GT; RAM-2x2GB A-DATA Extreme; HDD-Western Digital WD640AAKS; LCD-Samsung 214T (1600x1200)
Trefa uz sa tesim .... inak neviem ci to nebude prave strojovym spracovanim, jednoducho nie je cas na piplanie do takychto detailov pretoze by to chladic predrazilo radovo aj o X stokorun.F242 napísal:Kedze s Andydulom budeme robit toto zversto na mojej Ninji, tak nejaku fotodokumentaciu urobime. Snad uz tento vikend.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
- ujo Andydúla
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5412
- Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely
Veru, priatelia, myslim, ze som mal snaD mierne horsi kus, ako gabriel vravi, strojove opracovanie je len strojove opracovanie, ale aj tak tato uprava ide spravit len na chladici, ktory ma zakladnu priskrutkovanu k Heat-Pipe rurkam.
Ak by som vedel, ze bolo pouzite letovanie, nerozoberal by som chladic, od coho ma Bikermotyl vopred odradzal. A verte tomu, ze mal pravdu. Bola to barbarska a unavna robota, ktora sa rovnako mohla skoncit znehodnotenim chladica, ale u mna to dopadlo prekvapivo velmi uspesne.
Pokial by totiz bolo letovanie dostatocne na vsetkych rurkach, odpojenie a nanesenie pasty by teplotam skor poskodilo, ako prospelo, keDze letovane spoje maju lepsiu vodivost ako ktorakolvek teplovodiva pasta.
Sami vidite, ze aj podstatne drahsie chladice mozu byt zle spracovane, viD Nemesisov Thermalright, nic nieje stopercentne a chyba pri vyrobe sa proste stane.
Ta fotodokumentacia ma velmi mrzi, ale skutocne nemam fotak, len svoj VGA na mobile.
U F242 sa pokusim tuto upravu spravit, ale len za podmienok, ze budu HP rurky naletovane podobne, ako u mna, inak je tam vysoke riziko znicenia uplne noveho chladica a to dosiahnut naozaj nechcem. Ak ale zacnem, vsetko podrobne nafotime jeho ultrakvalitnym fotakom a napisem vam sem a bude aj dobra fotodokumentacia. SnaD sa niekto inspiruje, ale treba brat na vedomie, ze na takto upravenom chladici to zanecha stopy a stracate pripadnu zaruku a moznost buduceho predaja rovnako.
Stale vsak vsadzam viac pred upravou chladica prave na perfektne aplikovanie Coollaboratory Liquid Pro, ktora robi skutocne nemozne, len treba vediet, ako na to a venovat tomu potrebny cas.
Ako Bikermotyl, ani ja som nepredpokladal rozdiel 10°C, optimisticky som sa tesil na maximalne 5°C rozdiel.
Ale Dakujem vam vsetkym sa prispevky, ak zozeniem Arctic Cooling MX-2 alebo Akasa Pro-Grade+ 5022, je mozne, ze sa moja Ninja bude otvarat znova...
Ak by som vedel, ze bolo pouzite letovanie, nerozoberal by som chladic, od coho ma Bikermotyl vopred odradzal. A verte tomu, ze mal pravdu. Bola to barbarska a unavna robota, ktora sa rovnako mohla skoncit znehodnotenim chladica, ale u mna to dopadlo prekvapivo velmi uspesne.
Pokial by totiz bolo letovanie dostatocne na vsetkych rurkach, odpojenie a nanesenie pasty by teplotam skor poskodilo, ako prospelo, keDze letovane spoje maju lepsiu vodivost ako ktorakolvek teplovodiva pasta.
Sami vidite, ze aj podstatne drahsie chladice mozu byt zle spracovane, viD Nemesisov Thermalright, nic nieje stopercentne a chyba pri vyrobe sa proste stane.
Ta fotodokumentacia ma velmi mrzi, ale skutocne nemam fotak, len svoj VGA na mobile.
U F242 sa pokusim tuto upravu spravit, ale len za podmienok, ze budu HP rurky naletovane podobne, ako u mna, inak je tam vysoke riziko znicenia uplne noveho chladica a to dosiahnut naozaj nechcem. Ak ale zacnem, vsetko podrobne nafotime jeho ultrakvalitnym fotakom a napisem vam sem a bude aj dobra fotodokumentacia. SnaD sa niekto inspiruje, ale treba brat na vedomie, ze na takto upravenom chladici to zanecha stopy a stracate pripadnu zaruku a moznost buduceho predaja rovnako.
Stale vsak vsadzam viac pred upravou chladica prave na perfektne aplikovanie Coollaboratory Liquid Pro, ktora robi skutocne nemozne, len treba vediet, ako na to a venovat tomu potrebny cas.
Ako Bikermotyl, ani ja som nepredpokladal rozdiel 10°C, optimisticky som sa tesil na maximalne 5°C rozdiel.
Ale Dakujem vam vsetkym sa prispevky, ak zozeniem Arctic Cooling MX-2 alebo Akasa Pro-Grade+ 5022, je mozne, ze sa moja Ninja bude otvarat znova...
Spoiler: ukázať