ATi X800 GT

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
subz3ro
Príspevky: 227
Dátum registrácie: Št 28. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa subz3ro »

Pekne to je, ale "za ty prachy..." :o :beee:
Mimochodom, nezabudajte ze sa stale jedna o uz spominany SM 2.0++ v hre Chronicles of Riddick.
Pokial spravne citam graf, tak 7800GTX SLI (t.j. to najsilnejsie co sa da momentalne "postavit") ma nasledujuce vysledky:
800x600 ....... 140 fps
1024x768 ..... 99 fps
1280x1024 ... 66 fps
1600x1200 ... 47 fps
Z coho vyplyva ze ani SLI najsilnejsich kariet na trhu nie je schopne "utiahnut" 2 roky staru technológiu (DX 9b - SM 2.0) pri vsetkych rozliseniach (1600x1200 je pod 60 fps, co uz sa v terminoch benchmarkov povazuje iba za "dobry" stupen hratelnosti - nie za idealny).
A teraz si predstavme SM 3.0, 2 graficke karty v SLI za vyse 30 litrov a (odhadujem) nejakych 20-30 fps pri hre pri rozliseni 1280x1024. Ja tomu hovorim blamaz :E
There are 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
Používateľov profilový obrázok
subz3ro
Príspevky: 227
Dátum registrácie: Št 28. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa subz3ro »

Nemozem si pomoct a musim pouzit trochu nostalgickych spomienok (z casti ma k tomu primalo aj to, ze pctuning.cz v poslednych dnoch zverejnil historicke clanky o 3D akceleratoroch) :wink:

KeD prisiel na trh prvy "funkcny" 3D akcelerator - Voodoo I, zakaznik si mohol byt isty ze si za investovane peniaze zahra akukolvek hru na trhu. 3DFX bol zazrak - krasne ciste textury a rendrovanie, paradna rychlost. Potom prisla NVidia so svojou Rivou 128 (podotykam ze ATI vtedy mutila vody kancelarskych pocitacov so svojim cip ATI Rage) a zrazu tu bola (aj keD podla mojho nazoru nepotrebna) konkurencia - zopar fps navyse, imho, na ukor kvality obrazu (pamatam sa ako vyzeralo menu hry NFS III na Voodoo a ako na Rive 128) :lol:. Potom prisla Voodoo II a mód SLI co bola uplna bomba..... vsetky nove hry bezali uplne plynule - opat v najvyssej obrazovej kvalite. No a potom zase prisla NVidia so svojou Rivou TNT - tentokrat opat vykonnejsia karta s horsim IQ (imho). No a tu niekde podla mojho nazoru nastal zlom - na jednej strane 3DFX, ponukajuca 100% hratelnost vsetkych hier s vybornou kvalitou obrazu, na druhej strane NVidia ponukajuca trochu vyssi vykon - za cenu 16bit renderingu a ZBuffera co malo za nasledok (imho) podstatnu stratu IQ.
Od tejto doby (imho) sa ludia zacali pozerat viac na FPS ako na IQ.
Ako dokaz mozete brat fakt, ze vsetky (aj najnovsie) referencne ovladace (ci uz Detonator alebo Catalyst) su optimalizovane pre rychlost... ak chcete vyssiu IQ, musite si ich pracne prenastavit alebo pouzit alternativne tweaknute (XG, Omega, DNA, ...)

co som chcel tymto vsetkym vlastne povedat? ... asi tolko ze, imho, cela koncepcia vyroby u terajsich generacii grafickych kariet je zamerana na FPS - na FPS v syntetickych testoch (3DMark, AquaMark, ...) a pokial sa nic zasadneho nestane, tak to tak aj zostane. Aj keD podla mojho nazoru by stacilo to, co ponukala kedysi 3DFX - hratelnost (t.j. solidny pocet FPS - nie radovo stovky ) pri akychkolvek detailoch a najvyssej obrazovej kvalite.
There are 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
Používateľov profilový obrázok
sm_oOx^
VIP
VIP
Príspevky: 3368
Dátum registrácie: Ut 24. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: nitra

Príspevok od používateľa sm_oOx^ »

to subzero: [OT]...imho to bolo prave 3dfx, ktore ponukalo len 16bit rendering... a bola to prave 3dfx, ktora bola kritizovana za kvalitu obrazu... :wink:
...osobne som mal voodoo1 diamond aj voodoo 3 3000 a mozem povedat, ze riva tnt2 mala v tom case ovela lepsi obraz[/OT]
Používateľov profilový obrázok
subz3ro
Príspevky: 227
Dátum registrácie: Št 28. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa subz3ro »

smoox Mas pravdu, Riva TNT2 mala 32bit rendering, ale ja som hovoril o casoch Voodoo I/II a Riva 128/TNT :wink:
Na druhej strane, pouzil som tam X-krat "imho" cim som chcel naznacit ze sa jedna o moj subjektivny nazor. Kolko ludi tolko chuti, ale mne sa vzdy viac pacil obraz rendrovany 3Dfx :)

EDIT: mimochodom, pokial sa dobre pamatam tak 3Dfx nebola kritizovana za kvalitu obrazu ale prave za ten 16bit rendering :wink: ... a kritizovali ju prave priaznivci TNT. Kvalita obrazu bola aj tak, imho, vyborna :blind:
There are 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
Používateľov profilový obrázok
sm_oOx^
VIP
VIP
Príspevky: 3368
Dátum registrácie: Ut 24. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: nitra

Príspevok od používateľa sm_oOx^ »

...kazdy tu prezentuje svoj nazor a ja ti ho samozrejme neberiem...
...afaik uz tnt1 mala 32bit rendering...
btw:
Dalsi kroky 3Dfx ale uz tak uspìsne nebyly. 3Dfx vyslyselo naøky ohlednì kvality obrazu a dalsi cip (pùvodnì prezentovany jako Voodoo 3 - 4000; pozdìji a jestì bìhem vyvoje pøeklasfikovany na VSA-100/Voodoo 4-5) nabizel krom 16bit renderingu a obou rezimù postfiltru (pùvodni + vylepseny z V3) i plny 32bit rendering.
Používateľov profilový obrázok
kOsTi
VIP
VIP
Príspevky: 2887
Dátum registrácie: Ne 08. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: BKK, Thailand

Príspevok od používateľa kOsTi »

Ale nejako sa nam to tu chlapci ubera inym smerom... takze by som poprosil trochu menej OT ;)
-TAMY-
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1115
Dátum registrácie: St 20. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Zliechov+ Bratislava (25)

Príspevok od používateľa -TAMY- »

este dodam ja OT: pls, to imho trochu krotte,, kazde druhe slovo imho,, dost sa to potom zle cita a je to zbytocne,, dik,,
Používateľov profilový obrázok
subz3ro
Príspevky: 227
Dátum registrácie: Št 28. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Žilina

Príspevok od používateľa subz3ro »

kOsTi Dobre ze to pripominas... skoncili sme pri tom, ze SM 3.0 je a este chvilu bude (toto uz je podla mna objektivny fakt) nevyuzity z dovodu nedostatocneho vykonu dnesnych kariet :wink:
There are 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
Používateľov profilový obrázok
killswitch
VIP
VIP
Príspevky: 4581
Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA-Okolie

Príspevok od používateľa killswitch »

neviem ci sa mi to iba zda,ale niesu tie vysledky v prvom prispevku trochu divne?niektore karty tam maju ovela viac ako byva priemer,ine menej,a nehovorim o tom ze ide o to na akom stroji sa testuje...mne sa to dako nelubi :blind:
Používateľov profilový obrázok
Milky
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 156
Dátum registrácie: Ne 27. Feb, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa Milky »

Mna by zaujimalo ci maju tieto karty low-k a ako asi pojde ktore jadro tocit a ci sa viacej oplati 128MB alebo 256MB karta... :?
Používateľov profilový obrázok
Mtex
VIP
VIP
Príspevky: 1027
Dátum registrácie: St 14. Apr, 2004, 14:00
Bydlisko: Trojanovice-CZ/Senica-SVK

Príspevok od používateľa Mtex »

SM3.0 by som za marketingovy tah moc neoznacoval, napr. taka 6600 non GT taktovana na 500/595 (297,5Mhz) vo FarCry s podporou SM3.0 bola o 80% rychlejsia nez 9800Pro 128bit 350/700 a to vdaka SM3.0 ... a navyse FC vyzera G 6xxx krajsie...
Spoiler: ukázať
PC1: Core i5 750@4Ghz+sNoctua NH-U12P SE2, Asus P7P55D Pro, 2×2GB DDR3 Corsair 1600Mhz CL9, MSI HD5970 2GB, System disk: WD Velociraptor 300GB, 1000rpm, 1TB Seagate Baracuda SATA II 32MB+320GB Hitachi 16MB ,DVD+RW Plextor 760A, SB Creative X-Fi Xtreme Music+Creative I-Trique 3200, Seasonic M12-600W, Case Chieftec LCX-01SL-SL-B, 22" EIZO S2231WE-BK (S-PVA),Mouse Logitech MX518, WinXP
PC2:NTB MSI GT660, Intel Core i5540M , 4GB DDR3, 500GB WS, nvidia 285M GTX 1GB, etc...
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22017
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Príspevok od používateľa dexterav »

rychlejsia mozno, ale pozapnuti sm3.0 na full, hdr , geometry instancing a pod. kleslo fps na 6800gt 440/870 na 1/2
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X32GB6,8GHz CL32 Vengeancel, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s+A50s+T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander
LittleMan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 810
Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
Bydlisko: NR - okolie, Brno

Príspevok od používateľa LittleMan »

neviem preco sa kazdy skalny fanusik nvidie ohana tym poxel shader 3.0 ved aj tak pri jeho efektoch stracaju niekedy az 1/2 vykonu a ATi dokaze vsetky tieto efekty tiez ibaze je to ovela viac na ukor vykonu.
Ale nikto sa nepozrie na to, ze vsetky ATi podporuju OpenGL 2.0 pricom nVidie iba 1.5 ....
Niekedy prispevky tych zaujatych pre jedneho alebo druheho nechapem. ATi aj nVidia su si rovnocenne az na prehnanu kanadsku cenu :(
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
Používateľov profilový obrázok
LoPiO
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1474
Dátum registrácie: So 09. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Brno

Príspevok od používateľa LoPiO »

Mtex napísal:SM3.0 by som za marketingovy tah moc neoznacoval, napr. taka 6600 non GT taktovana na 500/595 (297,5Mhz) vo FarCry s podporou SM3.0 bola o 80% rychlejsia nez 9800Pro 128bit 350/700 a to vdaka SM3.0 ... a navyse FC vyzera G 6xxx krajsie...
Hra ako FraVry nebola vyvijana zo SM 3.0, ten je tam umelo urobeny pomocou patchu a tej hre nepomaha vobec. Rozdiel v kvalite obrazu zo zapnutym ci vypnutym sm 3.0 je velmi maly.
SM 3.0 nazrychluje hry. Prave naopak. To by sme boli fakt v super svete kde kazda nova hra lepsie vyzera a potrebuje menej vykonnu kartu :lol: bo bude mat SM 3.0 atd.

Ati sa nebude dat dobre taktovat :( bo ked si vlocek pozrie ako recenzie x800, x800xl, tak toje tak 50 MHz navyse :(
I found paradise, it`s Ibiza.
I found heaven at Decibel Outdoor festival - Beekse Bergen , ilvarenbeek, Netherland
Používateľov profilový obrázok
dexterav
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 22017
Dátum registrácie: Po 06. Máj, 2002, 02:00
Bydlisko: Sered´

Príspevok od používateľa dexterav »

trochu nesuhlasim, farcry s sm3.0 vyzera ovela lepsie ako bez neho a rozdiel je vidiet na 1. pohlad
samozrejme HW narocnost ide hore
Spoiler: ukázať
Intel Core i9 14900kf@6/6,2GHz,Strix Z790 F, 2X32GB6,8GHz CL32 Vengeancel, Asus TUF 4090 3/23GHz , H2O + Carbide 600Q,ROG-THOR-1600T, 10TB 850X, Topping D50s+A50s+T5, MPG 321URX QD-OLED, S23Ultra, ITX 13700k + 4070Ti + Audinst Hud-Mx2 + THX-M50X


motto1:Mýliť sa je ľudské, ale zbabrať niečo dokonale na to treba počítač
motto2: Silný zdroj a veľký chladič to istí
motto3: Ten most prekročíme až k nemu prídeme, Jack O'Neill
motto4:Nikdy nič nieje ľahké, Zeddicus Zu'l Zorander

Návrat na "Grafické karty"