Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

mp3turbo napísal: sranda : Napríklad pri prvej registrácii najvýkonnejších vozov s výkonom nad 254 kW sa registračný poplatok navyšuje z doterajších 2 997 eur až na 6 308 eur.
Toto ma velmi daleko od srandy. Sice som neplanoval nic nad 250 kW, ale predpokladam, ze aj 200 kW motorizacie dobre podoja ... ci? V kazdom pripade, toto je fakt zufalstvo, nahanat za kazdu cenu od plebsu prachy, ked uz nie su ochotni platit za tie poondiate eurotragace so superspolahlivymi vytrasenymi trojvalcekmi
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2235
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mirjak »

snad sa to pri tomto zvyseni konecne rozhybe http://openiazoch.zoznam.sk/cl/163911/S ... avidlam-EU
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale prd sa rozhybe.



>> vlastním svoj prvý nechutný kachlový motor (96kw TDI PD AVF). Aditivovať alebo nie?

moj nazor :
a) rozhodne aditivovat, na zaciatok to mozes veselo preplachnut aj nejakym Liqui Moly pripravkom, je ich zopar
b) tento motor je jeden z NAJTRVACNEJSICH ktore mozes vobec na ceste stretnut.

Mala spotreba, male naroky na servisovanie, ukrutna zivotnost, co si clovek moze priat okrem toho aby mu ho neslohli. Klasika bacha na dvojhmotu, turba, to ale nie je motor samotny. Semtam zvykne hnevat vaha vzduchu, EGR ventil, velmi zriedka vstrekovace, ukrutne raritne ohoblovana kluka. EGR vies cistit stretcom a benzinom a rozhodne ti to doporucujem v ramci prevencie spravit, plus ked vidis ze ti autiak zlahka podymuje tak okamzite.

Ziadny zo sucasnych commonrailov nikdy nedozije tolko kolko bez odgrgnutia strávi menovane PDcko plus jeho slabsi bratranci 85kW a 77kW. Ked sme uz pri tom, 85kW civilna varianta AUY (sharan, golf atd) je skoro rovnaka s verziou EUY ktora bola nasadena pre lahke uzitkove vozy kde sa nerataju desattisice, ale statisice kilometrov. Dvadsat statisicov - to su dva miliony - nie je vobec problem. 96ka je este navrch posilena, lepsie vstreky, vacsi intercooler, turbo natlacene o desatinku baru navrch co je zhruba 8%.

Najdolezitejsie : olej 15.000km a von ; v zime / v meste 10.000km. Menis mimo autorizaku takze 505.01 mas za 29,-eur celu napln plus za desinu filter a robotu k tomu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> zdesenie : platit sa bude PRI KAZDOM PREPISE, aj z okresu do okresu, aj v ramci okresu, aj ked uz autiak ma slovenske znacky.
> Ake zdesenie? A doteraz bol prepis alebo prihlasenie z okresu do okresu zdarma?


pre teba nie je rozdiel zaplatit 33eur alebo 2900eur ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13677
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Snake »

no toto je dobre v hajzli, fakt...





.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12341
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa HellAngel »

Mato: ake zdesenie? Ok ked to budes mat do 80kw tak ziadne. Super podpora predaja chcaniek skoda/wv. ale v pripade ze uz mas 150kw auticko, tak to uz bude kusok drahsie, kusok par tisic. Toto je psi grc, dufam ze to neprejde
NB: Asus ROG Strix G16
Používateľov profilový obrázok
Easa
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 831
Dátum registrácie: Po 25. Apr, 2011, 00:04
Bydlisko: LM

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Easa »

Konkrétne je reč o Passate B5.5 4Motion (Quattro) 11/2003... pôvodom ital. Auto by malo mať nové EGR, aj vyzerá nejak novo a lesklo, ale je pravda že keď sa tomu stupí tak podymuje...Olej samozrejme Motul 5W40 VW Specific 505.01
AMD Ryzen 7 7800X3D | TG Ryzen 7000 Direct Die Frame | MSI X670E Carbon WIFI | G.Skill TridentZ5 64GB 2x32 6000MHz CL30 | ASUS TUF RTX 3090 24GB OC | Intel Optane 905P M.2 22110 380GB | Kingston DC600M 1TB x2 | FSP Hydro TI PRO 1000W | CoolerMaster SL600M Black Edition Customized | AquaComputer Cuplex Kryos NEXT PVD/Ni | EK Vector TUF Plexi/Ni | Watercool Heatkiller Tube 100 D5 | WCP-D5 PWM | HWLabs SR2 360 + GTS 360 | EK-FLT120 | EK-PRO Barb | Bitspower 45/90° | Phanteks T30 x9 | ContiTech Unitrix 60 DN10 + Mikalor 8-16W2
Bumpy_SK
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2490
Dátum registrácie: Ne 14. Feb, 2010, 11:06
Bydlisko: Praha

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Bumpy_SK »

si tipnem, ze za elektrombily sa plati tiez, ci? :D
| Intel Core i5-2500K @ 4,5GHz + NOCTUA NH-D14 | ASUS P8P67 | 2x4GB Kingston 1333 CL9 | ZOTAC 1060 6GB | Samsung 850 250GB | SeaSonic X-560 | Fractal Design Define R3 BlackPearl | BenQ BL2420PT | Lenovo Explorer | ZOWIE EC1-A | TAITO | SideWinder X4 | Playseat Challenge | Logitech DFGT |
MBP 13" A1502
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 828
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Heatman »

Tankuj normalnu naftu na frekventovanych a "overenych" cerpackach a lej k tomu aditivum.
A k EGR-ku, rovno tu zhovadilost vyhod, daj si spravit priechodnu nahradu a zajdi niekam kde chipuju motory aby to odprogramovali.
Popri vyberani EGR by nebolo odveci zhodit cele sanie a poriadne ho vycistit popriapde rovno vypalit ak je hlinikove.
Otec ma golf 1.9 TDI, auto ma realnych 140t Km a EGR malo vdaka usadeninam z povodneho priemeru cca. 7 cm asi iba 5 a sanie tak isto.
EGR v tych motoroch je katastrofa a s dochodcovskou jazdou kde otec uz aj spada, tak duplom.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7291
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa Papek »

Bumpy_SK napísal:si tipnem, ze za elektrombily sa plati tiez, ci? :D
elektromobily maju udavany vykon trochu inak. tesla ma v TP 80kw alebo nejaké podobne smiesne male cislo, takze sa plati poistka a poplatky ako za nejake slabe auto. moc sme sa o tom nebavili, tak neviem co je to presne za cislo, hadam vie niekto viac k tomu povedat
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa mp3turbo »

80kW sa mi nezda v technicaku, opytam sa chlapcov ked s nimi budem na kawe.

Easa : nejde o to ako EGR vyzera zvonku, leskle atd, ale ako vyzera zvnutra: https://usercontent2.hubstatic.com/6626277_f1024.jpg

90% pripadov dymenia tychto starych non-common-rail motorov su zanesene EGRka a strata tlaku zo sania (derave hadice, chytene vstupy intercoolerov) a v neposlednej rade turba ktore neturbuju tak ako by mali.




PRI KAZDOM PREPISE. Co ti yebe na tom hrade !!
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

mp3turbo napísal:Easa : nejde o to ako EGR vyzera zvonku, leskle atd, ale ako vyzera zvnutra: https://usercontent2.hubstatic.com/6626277_f1024.jpg
Turbo: Mensi priemer, vyssi tlak :D ci to tak nefunguje? :D
Používateľov profilový obrázok
DankoPR
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 561
Dátum registrácie: Št 07. Feb, 2013, 20:25
Bydlisko: TN

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa DankoPR »

a čo take VIFko pre CR Peugeot 206 HDi 2003rv.??? videl som, že na flaške bolo že aj pre CR motory
Používateľov profilový obrázok
lacika
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4278
Dátum registrácie: Pi 11. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa lacika »

VIF je fajn..
Ale nie je vsemohuce... ked natankujes sracku do nadrze, tak ta z biedy nevytiahne..
Ja tankujem len slovnaft, shell a Orlen v polsku.. nikdy ziaden problem a autom.. este OMV ako nudzovku.. ale tu nemam po blizku.
Ale nic ako juky, juri, fedoil a pod. cipoviny.. stary megane to rozchodil bez nudzoveho rezimu, len mi skakal motor, ale taky opel uz vypisal check engine a bolo po parade..
Aj znackova benzinka moze byt na prd, ked sa tam malo tocia auta.
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia

Príspevok od používateľa shajek »

funguje to na vsetko, nakolko ci mas CR alebo komoru tankujes tu istu ulepenu sracku ..... niekde som mal obrazky ked sme robili auto ktore malo VIF a ktore nemalo .. jemna mechanika bola pokryta cimsi ciernym lepivym hnusnym .. a to s VIF bol cisty krasny kov ..... oplati sa to za tych par eur ....
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"