C++ vs. Delphi

Sekcia o programovaní, programovacích jazykoch...
Používateľov profilový obrázok
Payne
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1334
Dátum registrácie: Ne 13. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Poprad (18)

C++ vs. Delphi

Príspevok od používateľa Payne »

No zacinam programovat a chcel by som sa spytat, ze ked sa to da povedat, tak ktory z tychto programovacich jazykov je lepsi a ktory ma vecsiu prespektivu...

Neviem cim to je, ale aj Programy ako PSPad a aj DevC++ su pisane v Delphi :?
CPU : Celeron 1200MHz&1440MHz - 12*120MHz, DVD : Sony DRU 800A,
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
w0rm0n
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 237
Dátum registrácie: Ut 22. Mar, 2005, 20:00

Príspevok od používateľa w0rm0n »

-----
Naposledy upravil/-a w0rm0n v Po 01. Apr, 2013, 22:55, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
kremso
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
Bydlisko: Trnava (19)

Príspevok od používateľa kremso »

C++:
vychadza z C (co je vlastne strukturovany assembler) takze ti poskytuje najjemnejsu kontolu nad tvojim programom, ako si to napises tak ti pojde - co ma svoje vyhody, ale aj nevyhody. Program napisany v C++ je rychlejsi ako program v Delphi, pretoze nikto (kompiler) sa nestara ci zapisujes do svojej pamate, ci neprekracujes medze poli ap. - to zistis az ked ti program padne (a niekedy je dost tazke na to prist). Na druhej strane rozumne napisany program, v ktorom si v Debug verzii sam kotrolujes medze poli a platnost pointerov) dokaze toto riziko slusne obmedzit- v Release verzii to proste skompilujes bez tych kontrol, takze rychlost programu nijako neutrpi.
Dalsou velkou vyhodou je syntax - dost vela programovacich jazykov pouziva syntax z C - takze si tym otvoris dvierka aj pre lahsie ucenie inyh jazykov. To co by si musel v Pascale (Delphi) rozpisovat do viac riadkov, tu zapises do jedneho + ine vychytavky.
Ako som hovril v C++ je vsetko prisposobene rychlosti, nic sa neinicalizuje (skoro), nekontroluje, ziadny implicitny late binding.. - proste na vsetko musis mysliet sam.
Inac velka vacsina dnesnych aplikacii(vratane hier) je napisana prave v C++.

Delphi:
Nepoznam, ale pokial viem tak je to OO Pascal, cize program viac pripomina rozhovor s PC, kdezto v C++ je to viac strojove. Je vhodne na rapid development a databazy. Ze vraj rozbehat v tom okienka je hracka ale viac o tom neviem.

Keby som si mal vybrat ja, tak C++, zalezi to dost od toho co chces robit (ked chces pisat aplikacie s okienkami, alebo hry tak C++). Existuju aj ine jazyky ako C++ a Delphi!
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
Používateľov profilový obrázok
Scorp
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2225
Dátum registrácie: So 09. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Krankenhaus

Príspevok od používateľa Scorp »

no zalezi od toho, co chces robit, delphi je ovela jednoduchsie ako c++ a das v tom dokopy par uzitocnych veci, ale nikdy nebudu tak svizne ako keby si nieco podobne urobil v c++
ine jazyky,,, java :) napis v nej nieco a cakaj, kym to padne :blind:
genialny je python, v podstate jednoduchy a zvlada toho dost

btw, ma napada, islo by nielen teoreticky ale aj prakticky dat dokopy c++ a mysql? :?
Me like Pentium
Používateľov profilový obrázok
kremso
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
Bydlisko: Trnava (19)

Príspevok od používateľa kremso »

Scorp napísal: ine jazyky,,, java :) napis v nej nieco a cakaj, kym to padne :blind:
Zasadne nesuhlasim
Scorp napísal: btw, ma napada, islo by nielen teoreticky ale aj prakticky dat dokopy c++ a mysql? :?
Staci si stiahnut MySQL. Je k tomu pribalene aj C API spolu s dokumentaciou a dokonca aj C++ API (co bude zrejme len zabalene C API), ale k tomu som nenasiel dokumentaciu. Inac to je podobne ako PHP API.
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
Používateľov profilový obrázok
Payne
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1334
Dátum registrácie: Ne 13. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Poprad (18)

Príspevok od používateľa Payne »

Diky, dost to pomohlo.

Este by ma zaujimalo, ci bude viacej miesta zaberat program v C++ ako napr. v Delphi...

A vsimol som si ze mam 5kB zdrojak a jako ho dam kompilovat, ta ma zrazu 550kB, ci je to normalne, bo vecsinou ma byt zdrojak vecsi ako potom skompilovany subor...
CPU : Celeron 1200MHz&1440MHz - 12*120MHz, DVD : Sony DRU 800A,
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
Používateľov profilový obrázok
kremso
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
Bydlisko: Trnava (19)

Príspevok od používateľa kremso »

To kolko miesta zabera program nezalezi az tak strasene od pouziteho jazyka ale od samotneho kodu, inac si myslim ze program v C++ bude o nieco mensi ako v Delphi prave kvoli tym kontrolam ktore C++ nerobi, implicitnej neinicializacii, ale zrejme to nebude vela.
Inac nie vzdy (skoro nikdy) plati ze mensi program == :wink: rychlejsi program. Si myslim ze v dnesnej dobe uz tak velmi nejde o velkost programu, vzhladom na kapacitu pamatovych medii.
A vsimol som si ze mam 5kB zdrojak a jako ho dam kompilovat, ta ma zrazu 550kB, ci je to normalne, bo vecsinou ma byt zdrojak vecsi ako potom skompilovany subor...
Neviem cim si to kompiloval, ale zrejme ide o to ze si to skompiloval s DEBUG nastavenim. Vtedy si kompiler do programu zahrna aj vsetky casti kodu podmienene makrom _DEBUG (v MSVS), aj ked v tvojom kode povedzme take nemas, ale ked si pozries zdrojaky fukcii, ktore v nom pouzivas, tak ich je tam hodne. Takisto niektore makra su podmienene definovanim _DEBUG, napr. _ASSERTE, rovanko si kompiler pri debug nastaveni generuje a do .exe uklada aj rozne debug info ap. A este by to mohlo byt v obmedzenej miere sposobene pouzivanim (nadmernym) velkych makier.

Plati, ze ak skompilujes program v DEBUG konfiguracii, tak je program niekolko(dost) krat vacsi ako zdrojak. Ked ho skompilujes v RELEASE konfiguracii, tak bude mat uz normalnejsiu velkost.
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
Používateľov profilový obrázok
Payne
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1334
Dátum registrácie: Ne 13. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: Poprad (18)

Príspevok od používateľa Payne »

No ja som to robil cez DevC++, tak neviem, vyskusam este ten MVS...

Mozno to bude tym, ze mi zahrnulo aj kniznicu iostream -
#include <iostream>...
CPU : Celeron 1200MHz&1440MHz - 12*120MHz, DVD : Sony DRU 800A,
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
Používateľov profilový obrázok
kremso
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 161
Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
Bydlisko: Trnava (19)

Príspevok od používateľa kremso »

Kniznicu iostream ti to nezahrnulo, to co ti zahrnulo bol len hlavickovy subor, ktory obsahuje symbolicke konstanty, makra a prototypy funkcii (to len kvoli tomu aby si kompiler pri preklade vedel skontrolovat, ci sa zhoduje typ a pocet parametrov) - to ale velkost suboru nijako neovplyvnuje, maximalne trosku ten rozvoj makier (ak v kode nejake pouzivas). To bude skorej tou debug konfiguraciou, skus to tam pohladat, v MSVS sa tomu hovori Configuration manager.
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
Používateľov profilový obrázok
kami_sama
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 362
Dátum registrácie: Po 05. Sep, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa kami_sama »

no, C++ je sice super, je rychle, da sa vela veci v C++ urobit, ale....

ked chces napisat neaky ten driver, neaky maly program, co bezi v pozadi a ti vykona neake ulohy, je to dobre (a vacsinou je dobre si k tomu pozriet neaky ten asembler). ale akonahle chces napisat neake GUI veci, uz treba pouzivat objektovo orientovane programovanie, c v C++ je dost (a vacsinou zbytocne) prekomplikovane. ale ked sa chces naucit "algoritmizovat", precvicit si neake veci z porgramovania C/C++ je celkom OK.

v delphi sa daju napisat GUI veci ovela jednoduchsie. vystupny program sice bude o nieco vacsi, ale to je zanedbatelne. da sa rychlo pochopit a pouzivat (napr. v C/C++ kym si clovek pochopi ukazovatele a tiez pracu s ukazovatelmi... to je nieco brutalne.).

ked si na tom chces aj zarobit, tak C++ IS DEAD! ked nie si neaky tazky koder v C/C++, nemas sancu sa uplatnit. a tiez delphi. malo firiem hlada delphi programatorov. skor Java, alebo C#.

Návrat na "Programovanie"