No zacinam programovat a chcel by som sa spytat, ze ked sa to da povedat, tak ktory z tychto programovacich jazykov je lepsi a ktory ma vecsiu prespektivu...
Neviem cim to je, ale aj Programy ako PSPad a aj DevC++ su pisane v Delphi
C++ vs. Delphi
C++ vs. Delphi
CPU : Celeron 1200MHz&1440MHz - 12*120MHz, DVD : Sony DRU 800A,
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
- kremso
- Nový používateľ
- Príspevky: 161
- Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
- Bydlisko: Trnava (19)
C++:
vychadza z C (co je vlastne strukturovany assembler) takze ti poskytuje najjemnejsu kontolu nad tvojim programom, ako si to napises tak ti pojde - co ma svoje vyhody, ale aj nevyhody. Program napisany v C++ je rychlejsi ako program v Delphi, pretoze nikto (kompiler) sa nestara ci zapisujes do svojej pamate, ci neprekracujes medze poli ap. - to zistis az ked ti program padne (a niekedy je dost tazke na to prist). Na druhej strane rozumne napisany program, v ktorom si v Debug verzii sam kotrolujes medze poli a platnost pointerov) dokaze toto riziko slusne obmedzit- v Release verzii to proste skompilujes bez tych kontrol, takze rychlost programu nijako neutrpi.
Dalsou velkou vyhodou je syntax - dost vela programovacich jazykov pouziva syntax z C - takze si tym otvoris dvierka aj pre lahsie ucenie inyh jazykov. To co by si musel v Pascale (Delphi) rozpisovat do viac riadkov, tu zapises do jedneho + ine vychytavky.
Ako som hovril v C++ je vsetko prisposobene rychlosti, nic sa neinicalizuje (skoro), nekontroluje, ziadny implicitny late binding.. - proste na vsetko musis mysliet sam.
Inac velka vacsina dnesnych aplikacii(vratane hier) je napisana prave v C++.
Delphi:
Nepoznam, ale pokial viem tak je to OO Pascal, cize program viac pripomina rozhovor s PC, kdezto v C++ je to viac strojove. Je vhodne na rapid development a databazy. Ze vraj rozbehat v tom okienka je hracka ale viac o tom neviem.
Keby som si mal vybrat ja, tak C++, zalezi to dost od toho co chces robit (ked chces pisat aplikacie s okienkami, alebo hry tak C++). Existuju aj ine jazyky ako C++ a Delphi!
vychadza z C (co je vlastne strukturovany assembler) takze ti poskytuje najjemnejsu kontolu nad tvojim programom, ako si to napises tak ti pojde - co ma svoje vyhody, ale aj nevyhody. Program napisany v C++ je rychlejsi ako program v Delphi, pretoze nikto (kompiler) sa nestara ci zapisujes do svojej pamate, ci neprekracujes medze poli ap. - to zistis az ked ti program padne (a niekedy je dost tazke na to prist). Na druhej strane rozumne napisany program, v ktorom si v Debug verzii sam kotrolujes medze poli a platnost pointerov) dokaze toto riziko slusne obmedzit- v Release verzii to proste skompilujes bez tych kontrol, takze rychlost programu nijako neutrpi.
Dalsou velkou vyhodou je syntax - dost vela programovacich jazykov pouziva syntax z C - takze si tym otvoris dvierka aj pre lahsie ucenie inyh jazykov. To co by si musel v Pascale (Delphi) rozpisovat do viac riadkov, tu zapises do jedneho + ine vychytavky.
Ako som hovril v C++ je vsetko prisposobene rychlosti, nic sa neinicalizuje (skoro), nekontroluje, ziadny implicitny late binding.. - proste na vsetko musis mysliet sam.
Inac velka vacsina dnesnych aplikacii(vratane hier) je napisana prave v C++.
Delphi:
Nepoznam, ale pokial viem tak je to OO Pascal, cize program viac pripomina rozhovor s PC, kdezto v C++ je to viac strojove. Je vhodne na rapid development a databazy. Ze vraj rozbehat v tom okienka je hracka ale viac o tom neviem.
Keby som si mal vybrat ja, tak C++, zalezi to dost od toho co chces robit (ked chces pisat aplikacie s okienkami, alebo hry tak C++). Existuju aj ine jazyky ako C++ a Delphi!
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
no zalezi od toho, co chces robit, delphi je ovela jednoduchsie ako c++ a das v tom dokopy par uzitocnych veci, ale nikdy nebudu tak svizne ako keby si nieco podobne urobil v c++
ine jazyky,,, java napis v nej nieco a cakaj, kym to padne :blind:
genialny je python, v podstate jednoduchy a zvlada toho dost
btw, ma napada, islo by nielen teoreticky ale aj prakticky dat dokopy c++ a mysql?
ine jazyky,,, java napis v nej nieco a cakaj, kym to padne :blind:
genialny je python, v podstate jednoduchy a zvlada toho dost
btw, ma napada, islo by nielen teoreticky ale aj prakticky dat dokopy c++ a mysql?
Me like Pentium
- kremso
- Nový používateľ
- Príspevky: 161
- Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
- Bydlisko: Trnava (19)
Zasadne nesuhlasimScorp napísal: ine jazyky,,, java napis v nej nieco a cakaj, kym to padne :blind:
Staci si stiahnut MySQL. Je k tomu pribalene aj C API spolu s dokumentaciou a dokonca aj C++ API (co bude zrejme len zabalene C API), ale k tomu som nenasiel dokumentaciu. Inac to je podobne ako PHP API.Scorp napísal: btw, ma napada, islo by nielen teoreticky ale aj prakticky dat dokopy c++ a mysql?
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
Diky, dost to pomohlo.
Este by ma zaujimalo, ci bude viacej miesta zaberat program v C++ ako napr. v Delphi...
A vsimol som si ze mam 5kB zdrojak a jako ho dam kompilovat, ta ma zrazu 550kB, ci je to normalne, bo vecsinou ma byt zdrojak vecsi ako potom skompilovany subor...
Este by ma zaujimalo, ci bude viacej miesta zaberat program v C++ ako napr. v Delphi...
A vsimol som si ze mam 5kB zdrojak a jako ho dam kompilovat, ta ma zrazu 550kB, ci je to normalne, bo vecsinou ma byt zdrojak vecsi ako potom skompilovany subor...
CPU : Celeron 1200MHz&1440MHz - 12*120MHz, DVD : Sony DRU 800A,
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
- kremso
- Nový používateľ
- Príspevky: 161
- Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
- Bydlisko: Trnava (19)
To kolko miesta zabera program nezalezi az tak strasene od pouziteho jazyka ale od samotneho kodu, inac si myslim ze program v C++ bude o nieco mensi ako v Delphi prave kvoli tym kontrolam ktore C++ nerobi, implicitnej neinicializacii, ale zrejme to nebude vela.
Inac nie vzdy (skoro nikdy) plati ze mensi program == rychlejsi program. Si myslim ze v dnesnej dobe uz tak velmi nejde o velkost programu, vzhladom na kapacitu pamatovych medii.
Plati, ze ak skompilujes program v DEBUG konfiguracii, tak je program niekolko(dost) krat vacsi ako zdrojak. Ked ho skompilujes v RELEASE konfiguracii, tak bude mat uz normalnejsiu velkost.
Inac nie vzdy (skoro nikdy) plati ze mensi program == rychlejsi program. Si myslim ze v dnesnej dobe uz tak velmi nejde o velkost programu, vzhladom na kapacitu pamatovych medii.
Neviem cim si to kompiloval, ale zrejme ide o to ze si to skompiloval s DEBUG nastavenim. Vtedy si kompiler do programu zahrna aj vsetky casti kodu podmienene makrom _DEBUG (v MSVS), aj ked v tvojom kode povedzme take nemas, ale ked si pozries zdrojaky fukcii, ktore v nom pouzivas, tak ich je tam hodne. Takisto niektore makra su podmienene definovanim _DEBUG, napr. _ASSERTE, rovanko si kompiler pri debug nastaveni generuje a do .exe uklada aj rozne debug info ap. A este by to mohlo byt v obmedzenej miere sposobene pouzivanim (nadmernym) velkych makier.A vsimol som si ze mam 5kB zdrojak a jako ho dam kompilovat, ta ma zrazu 550kB, ci je to normalne, bo vecsinou ma byt zdrojak vecsi ako potom skompilovany subor...
Plati, ze ak skompilujes program v DEBUG konfiguracii, tak je program niekolko(dost) krat vacsi ako zdrojak. Ked ho skompilujes v RELEASE konfiguracii, tak bude mat uz normalnejsiu velkost.
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
No ja som to robil cez DevC++, tak neviem, vyskusam este ten MVS...
Mozno to bude tym, ze mi zahrnulo aj kniznicu iostream -
#include <iostream>...
Mozno to bude tym, ze mi zahrnulo aj kniznicu iostream -
#include <iostream>...
CPU : Celeron 1200MHz&1440MHz - 12*120MHz, DVD : Sony DRU 800A,
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
HDD : Maxtor 40GB 7200ot. 2MB cache, MB : Abit ST6 RAID, RAM : 256 MB SDRAM PC133 PQI + 128 MB SDRAM PC133 Apacer, VGA : Inno3D GeForce 2MX 400 64MB 175MHz/155MHz@205MHz/165MHz, Zdroj : 250W, Zvuk : Sound Blaster 5.1 Live!
- kremso
- Nový používateľ
- Príspevky: 161
- Dátum registrácie: Št 22. Júl, 2004, 14:00
- Bydlisko: Trnava (19)
Kniznicu iostream ti to nezahrnulo, to co ti zahrnulo bol len hlavickovy subor, ktory obsahuje symbolicke konstanty, makra a prototypy funkcii (to len kvoli tomu aby si kompiler pri preklade vedel skontrolovat, ci sa zhoduje typ a pocet parametrov) - to ale velkost suboru nijako neovplyvnuje, maximalne trosku ten rozvoj makier (ak v kode nejake pouzivas). To bude skorej tou debug konfiguraciou, skus to tam pohladat, v MSVS sa tomu hovori Configuration manager.
Leopold Kronecker: Boh vytvoril cele cisla, vsetko ostatne je vytvorom cloveka
no, C++ je sice super, je rychle, da sa vela veci v C++ urobit, ale....
ked chces napisat neaky ten driver, neaky maly program, co bezi v pozadi a ti vykona neake ulohy, je to dobre (a vacsinou je dobre si k tomu pozriet neaky ten asembler). ale akonahle chces napisat neake GUI veci, uz treba pouzivat objektovo orientovane programovanie, c v C++ je dost (a vacsinou zbytocne) prekomplikovane. ale ked sa chces naucit "algoritmizovat", precvicit si neake veci z porgramovania C/C++ je celkom OK.
v delphi sa daju napisat GUI veci ovela jednoduchsie. vystupny program sice bude o nieco vacsi, ale to je zanedbatelne. da sa rychlo pochopit a pouzivat (napr. v C/C++ kym si clovek pochopi ukazovatele a tiez pracu s ukazovatelmi... to je nieco brutalne.).
ked si na tom chces aj zarobit, tak C++ IS DEAD! ked nie si neaky tazky koder v C/C++, nemas sancu sa uplatnit. a tiez delphi. malo firiem hlada delphi programatorov. skor Java, alebo C#.
ked chces napisat neaky ten driver, neaky maly program, co bezi v pozadi a ti vykona neake ulohy, je to dobre (a vacsinou je dobre si k tomu pozriet neaky ten asembler). ale akonahle chces napisat neake GUI veci, uz treba pouzivat objektovo orientovane programovanie, c v C++ je dost (a vacsinou zbytocne) prekomplikovane. ale ked sa chces naucit "algoritmizovat", precvicit si neake veci z porgramovania C/C++ je celkom OK.
v delphi sa daju napisat GUI veci ovela jednoduchsie. vystupny program sice bude o nieco vacsi, ale to je zanedbatelne. da sa rychlo pochopit a pouzivat (napr. v C/C++ kym si clovek pochopi ukazovatele a tiez pracu s ukazovatelmi... to je nieco brutalne.).
ked si na tom chces aj zarobit, tak C++ IS DEAD! ked nie si neaky tazky koder v C/C++, nemas sancu sa uplatnit. a tiez delphi. malo firiem hlada delphi programatorov. skor Java, alebo C#.