AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
- Kknightley
- Používateľ
- Príspevky: 1148
- Dátum registrácie: Ut 04. Dec, 2012, 18:01
- Bydlisko: BA
AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Tomuto sa hovorí "vykopanie vojnovej sekery" vo veľkom štýle
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... H6XayaLTw8
or
čo si myslíte, sú takéto agresívne reklamy prospešné pre trh ?
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... H6XayaLTw8
or
čo si myslíte, sú takéto agresívne reklamy prospešné pre trh ?
Naposledy upravil/-a Kknightley v St 26. Jún, 2013, 13:26, upravené celkom 1 krát.
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Fakty:
1. AMD malo v poslednej sérii grafík vady ovládačov a trvalo vyše roka než ich opravili. Nutno dodať že AMD chybu priznalo a opravy prišli. Oficiálny fix na Crossfire stuttering je naplánovaný na 31. Júl 2013.
2. AMD malo dlhé roky prevahu v hrubom výpočtovom výkone nad Nvidiou. Nvidia má aj v súčastnosti len jeden model (možno dva) ktorý dostupné AMD grafiky v tomto prekonáva, avšak ten je cenovo niekde úplne inde. Bežne dostupné Nvidie sú však výkonom stále dosť slabé.
3. Nvidia mala dlho prevahu v dobrej optimalizácii svojich ovládačov. Toto sa však za uplynulý rok drasticky zmenilo. Podla mojich informácii kvalita Nvidia ovládačov klesla, a nový tým v AMD zarezáva aby to dobehol. Ludia s ktorými testujem beta ovládače povrdzujú že frame latency, a input lag sa na poli AMD grafík dramaticky zlepšuje.
4. Séria HD 7000 patrí asi medzi najviac reklamované grafiky. Nie kvôli HW, ale ovládačom. Entuziasti vracali crossfire konfigurácie kvôli stutteringu, menšie percento hráčov kvôli flickeringu.
Osobný názor:
AMD má lepší HW než Nvidia, lepší pomer cena/výkon, lepší pomer Výkon/tranzistor. Nvidia má PhysX ktorý je asi tak na 10 percentách všetkých hier...
Viac FPS je to čo hráčov zaujíma čo je ale častý faktický omyl. Znížením kvality textúr na úrovni ovládača sa dá dosiahnuť aj 40 percentné navýšenie FPS pri inak rovnakých detailoch. Možno si spomínate ako bola Nvidia kritizovaná za mizernú kvalitu v Crysise 1. podobné triky používa Nvidia dodnes.
Nvidia väčšinu svojich technologii kupila (PhysX od Ageia, SLI od 3DFX), Ati/AMD ich vyvinulo. To je TEN rozdiel ktorý ma zaujíma...
Myslím že na podobne agresívnu reklamu konečne nastal čas. Nvidia nieje pod takým tlakom pod akým by mala byť. Jej produkty technologicky zastarávajú, miesto poriadneho vývoja sú vo fáze kedy len pridávajú viac a viac tranzistorov a v tichosti uberajú detaily obrazu. Pravých fanATIkov som už dlho nestretol, o Nvidiotov je ale núdza nieje...
1. AMD malo v poslednej sérii grafík vady ovládačov a trvalo vyše roka než ich opravili. Nutno dodať že AMD chybu priznalo a opravy prišli. Oficiálny fix na Crossfire stuttering je naplánovaný na 31. Júl 2013.
2. AMD malo dlhé roky prevahu v hrubom výpočtovom výkone nad Nvidiou. Nvidia má aj v súčastnosti len jeden model (možno dva) ktorý dostupné AMD grafiky v tomto prekonáva, avšak ten je cenovo niekde úplne inde. Bežne dostupné Nvidie sú však výkonom stále dosť slabé.
3. Nvidia mala dlho prevahu v dobrej optimalizácii svojich ovládačov. Toto sa však za uplynulý rok drasticky zmenilo. Podla mojich informácii kvalita Nvidia ovládačov klesla, a nový tým v AMD zarezáva aby to dobehol. Ludia s ktorými testujem beta ovládače povrdzujú že frame latency, a input lag sa na poli AMD grafík dramaticky zlepšuje.
4. Séria HD 7000 patrí asi medzi najviac reklamované grafiky. Nie kvôli HW, ale ovládačom. Entuziasti vracali crossfire konfigurácie kvôli stutteringu, menšie percento hráčov kvôli flickeringu.
Osobný názor:
AMD má lepší HW než Nvidia, lepší pomer cena/výkon, lepší pomer Výkon/tranzistor. Nvidia má PhysX ktorý je asi tak na 10 percentách všetkých hier...
Viac FPS je to čo hráčov zaujíma čo je ale častý faktický omyl. Znížením kvality textúr na úrovni ovládača sa dá dosiahnuť aj 40 percentné navýšenie FPS pri inak rovnakých detailoch. Možno si spomínate ako bola Nvidia kritizovaná za mizernú kvalitu v Crysise 1. podobné triky používa Nvidia dodnes.
Nvidia väčšinu svojich technologii kupila (PhysX od Ageia, SLI od 3DFX), Ati/AMD ich vyvinulo. To je TEN rozdiel ktorý ma zaujíma...
Myslím že na podobne agresívnu reklamu konečne nastal čas. Nvidia nieje pod takým tlakom pod akým by mala byť. Jej produkty technologicky zastarávajú, miesto poriadneho vývoja sú vo fáze kedy len pridávajú viac a viac tranzistorov a v tichosti uberajú detaily obrazu. Pravých fanATIkov som už dlho nestretol, o Nvidiotov je ale núdza nieje...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3037
- Dátum registrácie: St 25. Jan, 2012, 21:07
- Bydlisko: Kežmarok- Ľubica
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Kazdy sa snazi vyuzit nieco aby sa dostal na trh, jednoducho momentalne AMD zaostava za konkurenciou kedze tie karty su na trhu ovela dlhsie ako uz zastarala nv 6xx seria, kazdy vyuziva nieco aby prekonal konkurenciu. Momentalne ak by som mal robit PC pre mainstream za nejakych 800€ tak zvolim asi amd cpu popripade ivy a nv gpu kde ma momentalne nv prevahu. Hlavne ide o to ze nv spravila boom s kartami v benchmarkoch kde porazali casto aj papierovo vykonnejsie modely ako 660 ale s 0 moznostou oc, kdez to 7850 pretaktujes o 30% vykonu hore bezproblemovo a tu nv si mozes tak zaramovat popripade hadzat o strop. S momentalnou cenou tejto karty je to jedna z naj kariet cena/vykon a po oc ide ubieha ovela dalej.
Intel i5 4670k 4.6ghz 1.22V, Corsair h100i, Asus Maximus VI Hero, Kingston Hyperx predator 2*4gb 2400mhz cl11 XMP, Kingston HyperX 3k SSD, ST Barracuda 2TB (ST2000DM001), Asus GTX670 DCUII 1307boost/7100 1.2V,Corsair HX650, NZXT Phantom 630, repro: Logitech Z-5500, PSP 3004 black nejaky FHD Asus 22" :D
Hero 4670k validator
Hero 4670k validator
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
do youtube sa vkladá iba eH6XayaLTw8 nie celý link
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
- Kknightley
- Používateľ
- Príspevky: 1148
- Dátum registrácie: Ut 04. Dec, 2012, 18:01
- Bydlisko: BA
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Opravené STENLY, nevedel som že ho nevezme ako celý link...
každopádne som zvedavý, či Nvidia pripraví nejakú solídnu odpoveď
každopádne som zvedavý, či Nvidia pripraví nejakú solídnu odpoveď
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Ty chápeš pod "hrubým výpočtovým" výkonom aritmetický výkon a ja zase texelfillrate. Avšak čo ti pomôže teoretické číslo na papiery? Pre hráčov (ktorí sú cieľová skupina videa) je zaujímavý iba výkon v hrách.Mir napísal:Fakty:
2. AMD malo dlhé roky prevahu v hrubom výpočtovom výkone nad Nvidiou. Nvidia má aj v súčastnosti len jeden model (možno dva) ktorý dostupné AMD grafiky v tomto prekonáva, avšak ten je cenovo niekde úplne inde. Bežne dostupné Nvidie sú však výkonom stále dosť slabé.
Tak konečne si otvoril karty, že pracuješ pre AMD.Mir napísal:[..]Ludia s ktorými testujem beta ovládače povrdzujú že frame latency, a input lag sa na poli AMD grafík dramaticky zlepšuje.[..]
Podobné testy s nVidia grafikami asi nemáš, však?
"Lepší HW AMD" je len tvoj čisto subjektívny názor. S lepším pomerom cena/výkon u viacerých kariet v prospech AMD sa dá súhlasiť a túto stratégiu musí presadzovať aj v poli CPUs, lebo nemá momentálne najvýkonnejšie grafické karty/CPUs*. Avšak to určite nie je cieľ AMD. Každá spoločnosť chce zarobiť a keď môže drží cenu vysoko. Ak príde konkurencia s niečím lepším je nutné upraviť cenu. Výkon/tranzistor je nepodstatný.Mir napísal:Osobný názor:
AMD má lepší HW než Nvidia, lepší pomer cena/výkon, lepší pomer Výkon/tranzistor. Nvidia má PhysX ktorý je asi tak na 10 percentách všetkých hier...
*pole GPUs je veľmi premenlivé a na určité časové obdobie v posledných rokoch sa im to podarilo.
Nie je to faktický omyl. Rozdiel FPS, pri rovnakej obrazovej kvalite, ktorá sa dá dosiahnuť, je ukazovateľ výkonu v danej hre.Mir napísal:Viac FPS je to čo hráčov zaujíma čo je ale častý faktický omyl. Znížením kvality textúr na úrovni ovládača sa dá dosiahnuť aj 40 percentné navýšenie FPS pri inak rovnakých detailoch. Možno si spomínate ako bola Nvidia kritizovaná za mizernú kvalitu v Crysise 1. podobné triky používa Nvidia dodnes.
Zníženie kvality obrazu cez ovládače sa dá dosiahnuť u AMD aj nVidii. Rovnako sa dá dosiahnuť rovnaká kvalita obrazu a pod.
Spomenúť len nVidiu, že podvádzala s kvalitou obrazu je pekný "fakt". Rovnako podvádzala aj AMD.
1.) Prečo by ťa to malo zaujímať, či to kúpila a ďalej vyvíjala alebo sama vyvinula?Mir napísal:Nvidia väčšinu svojich technologii kupila (PhysX od Ageia, SLI od 3DFX), Ati/AMD ich vyvinulo. To je TEN rozdiel ktorý ma zaujíma...
2.) momentálne používané SLI a SLI od 3dfx majú spoločnú len skratku. Aj názov sa líši. SLI od nVidii je Scalable Link Interface a SLI v podaní 3dfx znamenalo Scan Line Interleave.
Nad podobnou reklamou sa môžem akurát zasmiať. A musím priznať, že Never Settle od AMD je veľmi dobrý a úspešný.Mir napísal:Myslím že na podobne agresívnu reklamu konečne nastal čas. Nvidia nieje pod takým tlakom pod akým by mala byť. Jej produkty technologicky zastarávajú, miesto poriadneho vývoja sú vo fáze kedy len pridávajú viac a viac tranzistorov a v tichosti uberajú detaily obrazu. Pravých fanATIkov som už dlho nestretol, o Nvidiotov je ale núdza nieje...
A zvyšok odstavca je znovu všetko, len nie skutočné fakty. Aké uberanie detailov? Ako chceš kontinuálne zvyšovať výkon GPU bez pridávania tranzistorov? Ako keby AMD nepridávalo tranzistory. Trolling na koniec si si tiež nemohol odpustiť, však?
s pozdravom, crux.
- Kknightley
- Používateľ
- Príspevky: 1148
- Dátum registrácie: Ut 04. Dec, 2012, 18:01
- Bydlisko: BA
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Crux, to myslíš vážne alebo by som to mal brať ako rečnícku otázku ? Veď predsa keď si developer dokáže sám tvoriť technológie a investovať do výskumu, tak to o niečom svedčí nie ? :O čisto môj ekonomický pohľad na túto skutočnosť je neprehliadnuteľný...crux2005 napísal:Mir napísal: 1.) Prečo by ťa to malo zaujímať, či to kúpila a ďalej vyvíjala alebo sama vyvinula?
Pre mňa ako výrobcu by to znamenalo nové možnosti, vedieť si technológie zabezpečiť vlastnou produkciou, na druhú stranu, áno, nikto z nás si nemôže byť istý či aj v tomto prípade nejde o formu franšízy alebo joint-venture... Odkúpením licencie firma likviduje vysoké náklady na vývoj a výskum, ale práve tým sa snažím povedať, že ak je firma na tom "tak dobre" a dokáže si všetky svoje potreby pokryť sama, bez využitia outsourcingu, hovoríme o skúsenejšom žraloku na trhu kde je veľká pravdepodobnosť, že by konkurenciu dokázal potopiť nie len svojim kapacitami...
Ak je teda pravda, že AMD si vyvíja svoje technológie (ako naposledy TressFX) mám taký banálny pocit, že niečo hrá v ich prospech Neodsudzujem Nvidiu, ja som neni z tých, ja len vychádzam z faktov ktoré sa tu rozoberajú. Na koľko sú pravdivé, je na každom aby si to overil.
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Nvidia ma len dobry marketing , ako uz tu bolo spomenute , lepsi hardware ma AMD.Nvidia len boostuje karty na maximum , tak aby to vyzeralo ze tie karty su lepsie ako konkurencne , problem je ten ze tie karty sa daju pretocit tak o 7-15 percent ... ale s takou HD 7850 nemam problem pretaktit ju o 30 percent a vykon je niekde inde , to iste plati aj pre ostatne modely.
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Asi takto...
GCN je založené na RISC a vyvinulo si ho pre svoje grafické produkty AMD. RISC vyžaduje typicky menej tranzistorov než povedzme X86. Takže ak mám HD 7970 Ghz edition s udávaným výkonom 4,3 teraflopu a 4,3 miliardami tranzistorov pričom Nvidia má GTX Titan s 4,7 teraflopu ale 7 miliardami tranzistorov... To znamená do budúcna trochu iné nároky na velkosť čipov, trochu iné nároky na výrobné technologie, shrinkovanie a podobne.
Zavedenie tejto technologie do GPUs znamenalo pre AMD:
- nejaké náklady
- Neskutočné problémy s ovládačmi (od 11/2011 do 04/2013 nemali poriadny WHQL ovládač). To ako user danej grafiky na to nadávam jak pes...
ALE
- Ovládače sa optimalizujú
- bugy sa fixujú
čo sa stalo ked nvidia kúpila PhysX?
- Nvidia prerobila svoj čip aby mal vyšší výpočtový výkon (ktorý dnes navýšili na a nad úroveň AMD). Pri PhysX na gigaflopoch záleží celkom dosť.
- Po pár rokoch skončila oficiálna podpora pôvodných PPU kariet od Ageia.
- použitie hybridnej konfigurácie AMD+Nvidia bolo Nvidiou nielen nepodporované, ale dokonca priamo blokované
-Technologia je closed source a jej aplikovanie niečo stojí...
Presne v tom vidím ja rozdiel v kupovaní technologie a vo vývoji novej.
Inak nerobím pre AMD. Na troch amerických fórach som ponúkol svoje znalosti ako betatester pri betaverziách ovládačov AMD grafík. Aj subjektívne sa zlepšil pocit plynulosti a input lagu, aj objektívne som nameral zlepšenia rôznymi metodami. Preto viem povedať že ovládače sa u AMDčka zlepšujú a dúfam že to čo vydajú koncom júla nebude omyl...
To čo od grafiky resp celej zostavy očakávam ja je že na 1920x1080 pri 60hz budem mať 60FPS na zapnutom Vsync+Triple buffering na full detailoch. Tento output je dnes celkom štandardtný. tak ako sa pred desaťročiami štandardizovali 44khz a 16bit pre CD kvalitu tak optimalizovať hry pre nejaké rozlíšenie a nejaké FPS aj na PCčku nieje zase tak strašný problém.
Bohužial vývojári sa stále nechávajú naviesť do optimalizácií pre grafiku... (alebo neoptimalizácií ako v prípade skyrimu).
GCN je založené na RISC a vyvinulo si ho pre svoje grafické produkty AMD. RISC vyžaduje typicky menej tranzistorov než povedzme X86. Takže ak mám HD 7970 Ghz edition s udávaným výkonom 4,3 teraflopu a 4,3 miliardami tranzistorov pričom Nvidia má GTX Titan s 4,7 teraflopu ale 7 miliardami tranzistorov... To znamená do budúcna trochu iné nároky na velkosť čipov, trochu iné nároky na výrobné technologie, shrinkovanie a podobne.
Zavedenie tejto technologie do GPUs znamenalo pre AMD:
- nejaké náklady
- Neskutočné problémy s ovládačmi (od 11/2011 do 04/2013 nemali poriadny WHQL ovládač). To ako user danej grafiky na to nadávam jak pes...
ALE
- Ovládače sa optimalizujú
- bugy sa fixujú
čo sa stalo ked nvidia kúpila PhysX?
- Nvidia prerobila svoj čip aby mal vyšší výpočtový výkon (ktorý dnes navýšili na a nad úroveň AMD). Pri PhysX na gigaflopoch záleží celkom dosť.
- Po pár rokoch skončila oficiálna podpora pôvodných PPU kariet od Ageia.
- použitie hybridnej konfigurácie AMD+Nvidia bolo Nvidiou nielen nepodporované, ale dokonca priamo blokované
-Technologia je closed source a jej aplikovanie niečo stojí...
Presne v tom vidím ja rozdiel v kupovaní technologie a vo vývoji novej.
Inak nerobím pre AMD. Na troch amerických fórach som ponúkol svoje znalosti ako betatester pri betaverziách ovládačov AMD grafík. Aj subjektívne sa zlepšil pocit plynulosti a input lagu, aj objektívne som nameral zlepšenia rôznymi metodami. Preto viem povedať že ovládače sa u AMDčka zlepšujú a dúfam že to čo vydajú koncom júla nebude omyl...
To čo od grafiky resp celej zostavy očakávam ja je že na 1920x1080 pri 60hz budem mať 60FPS na zapnutom Vsync+Triple buffering na full detailoch. Tento output je dnes celkom štandardtný. tak ako sa pred desaťročiami štandardizovali 44khz a 16bit pre CD kvalitu tak optimalizovať hry pre nejaké rozlíšenie a nejaké FPS aj na PCčku nieje zase tak strašný problém.
Bohužial vývojári sa stále nechávajú naviesť do optimalizácií pre grafiku... (alebo neoptimalizácií ako v prípade skyrimu).
Spoiler: ukázať
- Kknightley
- Používateľ
- Príspevky: 1148
- Dátum registrácie: Ut 04. Dec, 2012, 18:01
- Bydlisko: BA
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Mir, a prečo si myslíš že majú Nvidie lepší "výpočtový výkon" ako uvádzaš, keď všetky bitcoin zariadenia (kde je výpočtový výkon obzvlášť potrebný) šlapú výhradne na kartách od AMD ? Alebo sa bavíme o inom výpočtovom výkone ? Just asking ...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
nvidia ma moc zlozitu architekturu, AMD ma tak jednoduchu a ma tak vela procesorov ze to tam ide lepsie proste
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Nerozumiem tomu, ako vravíš, NV má zložitejšiu a prepracovanejšiu technológiu, väčšie množstvo sprocesorov ako ATI, a ATi je na tom lepšie, kde sa teda stala chyba ? V cene a prehnanom ročnom pláne ziskov ktorý musia dobehnúť ?
Spoiler: ukázať
- MichalkoOo
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Ut 01. Nov, 2011, 19:33
- Bydlisko: Košice
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
To nemyslíš vážne.. Nvidia bola vždy lepšia vo výpočtovom výkone. GTX2XX vs 4XXX,9XXX vs 3XXX, 4XX vs 5XX0, 5XX vs 6XXX vždy vyhrala nvidia. Len teraz sa rozhodli orezať jadro a spraviť optimalizácie zamerané na hry a spotrebu.Mir napísal:Fakty:
2. AMD malo dlhé roky prevahu v hrubom výpočtovom výkone nad Nvidiou. Nvidia má aj v súčastnosti len jeden model (možno dva) ktorý dostupné AMD grafiky v tomto prekonáva, avšak ten je cenovo niekde úplne inde. Bežne dostupné Nvidie sú však výkonom stále dosť slabé.
PC1: 3570k 4,6GHz, Crucial BallistiX 16GB RAM, Gigabyte GTX770 1.2GHz, HyperX SSD Raid 0, Caviar Black, Dell U2412 2x, Windows 8.1 Update Pro x64
PC2: FX 8350, M5A99X, 8GB Kingston HyperX, Gigabyte GTX660,Caviar SE, Win XP x64 SP2
Phone1: Nexus 4 16GB, CM11 Android 4.4.2
Phone2: Lumia 1020, Windows Phone 8 GDR3
Phone3: Nokia E7, Symbian Belle Refresh
PC2: FX 8350, M5A99X, 8GB Kingston HyperX, Gigabyte GTX660,Caviar SE, Win XP x64 SP2
Phone1: Nexus 4 16GB, CM11 Android 4.4.2
Phone2: Lumia 1020, Windows Phone 8 GDR3
Phone3: Nokia E7, Symbian Belle Refresh
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: AMD Radeon™ Graphics Presents: The Fixer
Nerozhodli sa, boli k tomu donuteni
Spoiler: ukázať