Direct3D 10.1 (analyza vyvoja)

Všetko o grafických kartách, ich problémy, ovládače ...
Používateľov profilový obrázok
Toman
VIP
VIP
Príspevky: 7733
Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)

Direct3D 10.1 (analyza vyvoja)

Príspevok od používateľa Toman »

Pekne sa nam pomalicky chysta DX 10.1 (mal by byt vydany s Vista SP1)

Co to v praxi znamena:
- pripravuju sa nove generacie GPU rady: nVidia 9000, AMD DH3000
- dnesne karty s DX 10 NEBUDU zvladat nove instrukcie
- tym padom su degradovane na uroven DX9 (tie 3 DX10 hry a 4 DX10 dema neratam)
- masivne sa zacne vyuzivat (programovat hry) as pod DX10.1

T. :wink:
Naposledy upravil/-a Toman v Po 13. Aug, 2007, 15:53, upravené celkom 1 krát.
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
Používateľov profilový obrázok
Tomax
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 598
Dátum registrácie: Št 08. Feb, 2007, 08:00
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Tomax »

Tak to sa asi ani neoplati kupovat GF8800 a pod. a radsej asi pockat na novu radu ci nie?
Spoiler: ukázať
AMD X6 1100T --4GB RAM -- AMD 6950 1GB --
infrastellar
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 73
Dátum registrácie: Št 12. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa infrastellar »

po 10.01 pride 11, potom 12, sami medzi sebou sa nebudu zvladat :)) ja uz teraz nezvladam. Ale 6600GT zvladne vsetko. :)
Používateľov profilový obrázok
Toman
VIP
VIP
Príspevky: 7733
Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)

Príspevok od používateľa Toman »

mna rozcarocalo to ze kupis ti karty za 15000 a budu ju vseho vsudy podporovat 3 hry, ak sa bude chciet clovek zase zahrat najnovsie hry tak bude musiet vyplazit dalsich 15 za novu kartu alebo bude obhubneni o posledne efekty.

..... ale marketing nepusti......
Naposledy upravil/-a Toman v Po 13. Aug, 2007, 16:27, upravené celkom 1 krát.
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
Používateľov profilový obrázok
Tomax
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 598
Dátum registrácie: Št 08. Feb, 2007, 08:00
Bydlisko: Nitra

Príspevok od používateľa Tomax »

ved to! kupis VGA a za 3 mesiace ti bude na dve veci......
Spoiler: ukázať
AMD X6 1100T --4GB RAM -- AMD 6950 1GB --
infrastellar
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 73
Dátum registrácie: Št 12. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Príspevok od používateľa infrastellar »

Staci si vediet vybrat vhodny velkosklad :blind:
Používateľov profilový obrázok
Gogi
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 473
Dátum registrácie: Št 03. Mar, 2005, 20:00
Bydlisko: TT

Príspevok od používateľa Gogi »

Toman napísal:ak sa bude chciet clovek zase zahrat najnovsie hry tak bude musiet vyplazit dalsich 15 za novu kartu alebo bude obhubneni o posledne efekty.
nuz podla toho co sa tu(na fore) popisalo som myslel ze je jasne ze d3d10 neprinesie ziadny novy efekt takze o nic neprides len o neake FPS lebo (v skratke povedane) hry pod d3d10 vyuzivaju efektivnejsie HW
tomax napísal:ved to! kupis VGA a za 3 mesiace ti bude na dve veci......
klasika, nie? ece si si nezvykol?
\_AMD_x2_3800+_@2,6_/\_XFX_9600_GT @,75-1,9-2,2_/\_3G_RAM_Výrobca_=>_miš&maš_/\_Power_by_ASUSTeK_A8N_SLI_Premium_/\_2x80G_Samsung_/\_Casemod_-_hotovo,_uz_sa_mi_viac_nexce_/
A tak som si raz zmenil farbu podpisu na zelenú aby bolo jasné čo mi modrá môže
fobos
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3686
Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Direct3D 10.1 (analyza vyvoja)

Príspevok od používateľa fobos »

Toman napísal: - dnesne karty s DX 10 NEBUDU zvladat nove instrukcie
no-X z PCT fora napísal: Ackoli se zda, ze R600 DX10.1 plnì podporovat nebude, podporuje jeji architektura drtivou vìtsinu pozadavkù a v soucasne dobì se hovoøi, ze jiz RV670 bude s DX10.1 plnì kompatibilni.

Co DX10.1 pøinasi:

* virtual memory (kazda shader jednotka ma pøiøazenu strankovou tabulku /fuj, page-table/ pro celou pamìt vsech jednotek/cipù, ktere tvoøi GPU; cele to je øizeno ovladacem, ktery mùze rozhodovat napø. o rozlozeni zatìze VS/PS a pøiøazovat konkretnim jendotkam/cipùm ulohy; jiz na R600)
* multiple concurrent context switching (cip mùze docasnì odlozit rozpracovane ulohy ve prospìch jine ulohy s vyssi prioritou; jiz na R600)
* AA - pozadavek minimalnì 4 vzorkù na pixel, aplikace mùze lepe øidit pouziti AA, je vyzadovana podpora pro konkretni rozlozeni vzorkù, podpora pro custom down-sampling (vse jiz na R600)
* enhanced multi-core rendering (aplikace ma lepsi pøistup k vice-cipovym systemùm)
* generalized indexable cube-map arrays (zlepseny vykon pøi vypoctech odlesku a lomu svìtla)
:wink:
Xbox Series X...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

Direct3D 10.1 Tech Preview

Direct3D 10.1 is an incremental, side-by-side update to Direct3D 10.0 that provides a series of new rendering features that will be available in an upcoming generation of graphics hardware.

* TextureCube Arrays which are dynamically indexable in shader code.
* An updated shader model (shader model 4.1).
* The ability to select the MSAA sample pattern for a resource from a palette of patterns, and retrieve the corresponding sample positions.
* The ability to render to block-compressed textures.
* More flexibility with respect to copying of resources.
* Support for blending on all unorm and snorm formats.
Link

treba si uvedomit, ze je to len tech-preview, nie finalna verzia ...

a netreba panikarit, alebo vyhadzovat nutne graficke karty, nakolko je aj D3D 10.1 len D3D10-device s urcitymi novymi features - teda aj dnesne high end graficke karty budu pracovat s D3D 10.1, len tie urcite features si nebudes moct zapnut v hre, pokial vobec budu implementovane.
Toman napísal:- tym padom su degradovane na uroven DX9 (tie 3 DX10 hry a 4 DX10 dema neratam)
- masivne sa zacne vyuzivat (programovat hry) as pod DX10.1

T. :wink:
- nie je pravda ... este sa objavi dost D3D 10 titulov
- preco ? lebo si to povedal ? :D

aj D3D 10.1 tituly si zahras na G80/R600, len si nebudes moct zapnut urcite eye candy´s ...
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Toman
VIP
VIP
Príspevky: 7733
Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)

Príspevok od používateľa Toman »

:D
Co sa tyka tych hier:

- tak jedina hra priamo naposana pre DX10 bude Crisis, a ten vyzera super, drzim tomu palce
- plus, naozaj sa zopar hier teras napisalo, a hlavne sa este pise
- ale co tak kukam po vebe tak sa objavuje hodne prerabok z DX9

- ked sa nactim zamislim (keby som bol vyvojarom) tak by som na DX10.0 vykaslal a dnes by som zacal pisat hru pre DX10.1
moje dovody:
- DX10.0 a DX10.1 su rovnako zlozite, tak ak uz mam incestovat svoj cas do niecoho zldhaveho, zloziteho tak sa racej budem rovno ucit ten modernejsi system
- absencia "stredneho prudu - na lacnej karte ajtak nepustite narocnu scenu, a silne 8800 ma velmi malo ludi
- masivny rozmach DX10.0 DX10.1 nastane niekedy najar po uvolneni "zatail len hipotetickej GF9600GT", zaroven s prichodom atraktivnich hier, Crisis, GTA...
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

Toman napísal::D
Co sa tyka tych hier:

- tak jedina hra priamo naposana pre DX10 bude Crisis, a ten vyzera super, drzim tomu palce
- plus, naozaj sa zopar hier teras napisalo, a hlavne sa este pise
- ale co tak kukam po vebe tak sa objavuje hodne prerabok z DX9
Crysis je tiez DX9 hra s D3D 10 render path-om ...
samozrejme, vyvojari a firmy nie su sproste, vacsina si nenecha ujst zisky z predaja obmedzenim sa len na D3D 10 :wink:
nie je preto prekvapenim, ze "D3D 10" only hier je tak malo ...
Toman napísal:- ked sa nactim zamislim (keby som bol vyvojarom) tak by som na DX10.0 vykaslal a dnes by som zacal pisat hru pre DX10.1
moje dovody:
- DX10.0 a DX10.1 su rovnako zlozite, tak ak uz mam incestovat svoj cas do niecoho zldhaveho, zloziteho tak sa racej budem rovno ucit ten modernejsi system
- absencia "stredneho prudu - na lacnej karte ajtak nepustite narocnu scenu, a silne 8800 ma velmi malo ludi
- masivny rozmach DX10.0 DX10.1 nastane niekedy najar po uvolneni "zatail len hipotetickej GF9600GT", zaroven s prichodom atraktivnich hier, Crisis, GTA...
Ako som pisal, momentalne sa jedna len o tech-preview, nie o finalnu verziu. Preto je momentalne vylucene, aby zacala nejaka softwarova spolocnost pisat D3D 10.1 hru.

Okrem toho sa pozeras na danu problematiku zo zleho uhla.
Vyvojari keD musia spravit este aj D3D 10 render path k DX9, tak sa zjednodusene povedane tesia keD ho maju hotovy nakolko si aj to vyzaduje urcitu namahu, lenze rodziely su vacinou viditelne a je mozne implemetovat mnozstvo features jednoduchsie. Predstav si, ze pises hru, D3D 10 , DX9 path-y su hotove a teraz mas po vydani este spravit D3D 10.1 path ?
D3D 10.1 neprinasa vela vylepseni/featrues voci D3D 10 - teda by bola v podstate strata casu pisat este aj D3D 10.1 path, aj keD to nie je take zlozite. (v dnesnej situacii urcite) Dokopy teda 3 render path-y. Vylucenim D3D 10 pathu a spravenim len D3D10.1 a DX9 alebo len D3D 10.1 pathu by sa znovu rapidne zmensila hracska zakladna - nakolko by mal len malo kto graficku kartu, ktora by danu hru vedela zobrazit v max. detailoch so vsetkymi features a to nie je dobre pre marketing, psychika ludi atD ...

Vyvoj hry trva vo vacsine pripadov ovela dlhsie ako 1 rok a Crysis ma byt vydany uz v novembri ...

DX10.1 is 'trivial' What game developers are thinking

okrem toho sa jedna feature D3D 10.1 vyuziva uz roky, bez toho aby bola predpisana vo vsetkych momentalne vydanych D3D xx -> MSAA (multisampling antialiasing)
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Toman
VIP
VIP
Príspevky: 7733
Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)

Príspevok od používateľa Toman »

no jo... mas asi pravdu, ale je v tom neskutocny neporiadok
- a to som minule cital ze su snahy zivit OpenGL, dakedy v septembry by mala vyst 3.0 s podporou najnovsich kariet.......
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

ano, OpenGL 3 prinenie vela vylepseni a zjednoduseni
standartizovany ma byt este tento rok - koncom septembra

Viac si mozete precitat tu ...
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Príspevok od používateľa crux2005 »

pozrime sa este, co z momentalne udanych specifikacii D3D 10.1 podporuje G80:
TextureCube Arrays which are dynamically indexable in shader code
uz podporuje G80 v OpenGL
An updated shader model (shader model 4.1)
irelevanne - nakolko je prave SM potrebny na vyuzitie features
The ability to select the MSAA sample pattern for a resource from a palette of patterns, and retrieve the corresponding sample positions.
momentalne sa neda povedat jasnu odpoveD, "a palette of patterns" pravdepodobne neznamena volne programovatelne
The ability to render to block-compressed textures
podla Heise.de nepodporuje ani G80/R600, avsak neprikladal by som tomu clanku az taku vahu, nakolko v nom maju chyby.
More flexibility with respect to copying of resources.
by sa malo splnit updatom ovladacov
Support for blending on all unorm and snorm formats.
by mal podporovat uz G80
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Tomasjerry
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2273
Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)

Príspevok od používateľa Tomasjerry »

Niekde som cital ze R600 uz je tak na 1/2 cesty pripravena na 10.1. Neviem to terz najst :cry: .
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)

Návrat na "Grafické karty"