Toman napísal:
Co sa tyka tych hier:
- tak jedina hra priamo naposana pre DX10 bude Crisis, a ten vyzera super, drzim tomu palce
- plus, naozaj sa zopar hier teras napisalo, a hlavne sa este pise
- ale co tak kukam po vebe tak sa objavuje hodne prerabok z DX9
Crysis je tiez DX9 hra s D3D 10 render path-om ...
samozrejme, vyvojari a firmy nie su sproste, vacsina si nenecha ujst zisky z predaja obmedzenim sa len na D3D 10
nie je preto prekvapenim, ze "D3D 10" only hier je tak malo ...
Toman napísal:- ked sa nactim zamislim (keby som bol vyvojarom) tak by som na DX10.0 vykaslal a dnes by som zacal pisat hru pre DX10.1
moje dovody:
- DX10.0 a DX10.1 su rovnako zlozite, tak ak uz mam incestovat svoj cas do niecoho zldhaveho, zloziteho tak sa racej budem rovno ucit ten modernejsi system
- absencia "stredneho prudu - na lacnej karte ajtak nepustite narocnu scenu, a silne 8800 ma velmi malo ludi
- masivny rozmach DX10.0 DX10.1 nastane niekedy najar po uvolneni "zatail len hipotetickej GF9600GT", zaroven s prichodom atraktivnich hier, Crisis, GTA...
Ako som pisal, momentalne sa jedna len o tech-preview, nie o finalnu verziu. Preto je momentalne vylucene, aby zacala nejaka softwarova spolocnost pisat D3D 10.1 hru.
Okrem toho sa pozeras na danu problematiku zo zleho uhla.
Vyvojari keD musia spravit este aj D3D 10 render path k DX9, tak sa zjednodusene povedane tesia keD ho maju hotovy nakolko si aj to vyzaduje urcitu namahu, lenze rodziely su vacinou viditelne a je mozne implemetovat mnozstvo features jednoduchsie. Predstav si, ze pises hru, D3D 10 , DX9 path-y su hotove a teraz mas po vydani este spravit D3D 10.1 path ?
D3D 10.1 neprinasa vela vylepseni/featrues voci D3D 10 - teda by bola v podstate strata casu pisat este aj D3D 10.1 path, aj keD to nie je take zlozite. (v dnesnej situacii urcite) Dokopy teda 3 render path-y. Vylucenim D3D 10 pathu a spravenim len D3D10.1 a DX9 alebo len D3D 10.1 pathu by sa znovu rapidne zmensila hracska zakladna - nakolko by mal len malo kto graficku kartu, ktora by danu hru vedela zobrazit v max. detailoch so vsetkymi features a to nie je dobre pre marketing, psychika ludi atD ...
Vyvoj hry trva vo vacsine pripadov ovela dlhsie ako 1 rok a Crysis ma byt vydany uz v novembri ...
DX10.1 is 'trivial' What game developers are thinking
okrem toho sa jedna feature D3D 10.1 vyuziva uz roky, bez toho aby bola predpisana vo vsetkych momentalne vydanych D3D xx -> MSAA (multisampling antialiasing)