Direct3D 10.1 (analyza vyvoja)
- Toman
- VIP
- Príspevky: 7733
- Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
- Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)
Direct3D 10.1 (analyza vyvoja)
Pekne sa nam pomalicky chysta DX 10.1 (mal by byt vydany s Vista SP1)
Co to v praxi znamena:
- pripravuju sa nove generacie GPU rady: nVidia 9000, AMD DH3000
- dnesne karty s DX 10 NEBUDU zvladat nove instrukcie
- tym padom su degradovane na uroven DX9 (tie 3 DX10 hry a 4 DX10 dema neratam)
- masivne sa zacne vyuzivat (programovat hry) as pod DX10.1
T.
Co to v praxi znamena:
- pripravuju sa nove generacie GPU rady: nVidia 9000, AMD DH3000
- dnesne karty s DX 10 NEBUDU zvladat nove instrukcie
- tym padom su degradovane na uroven DX9 (tie 3 DX10 hry a 4 DX10 dema neratam)
- masivne sa zacne vyuzivat (programovat hry) as pod DX10.1
T.
Naposledy upravil/-a Toman v Po 13. Aug, 2007, 15:53, upravené celkom 1 krát.
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: Št 12. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
- Toman
- VIP
- Príspevky: 7733
- Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
- Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)
mna rozcarocalo to ze kupis ti karty za 15000 a budu ju vseho vsudy podporovat 3 hry, ak sa bude chciet clovek zase zahrat najnovsie hry tak bude musiet vyplazit dalsich 15 za novu kartu alebo bude obhubneni o posledne efekty.
..... ale marketing nepusti......
..... ale marketing nepusti......
Naposledy upravil/-a Toman v Po 13. Aug, 2007, 16:27, upravené celkom 1 krát.
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: Št 12. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
nuz podla toho co sa tu(na fore) popisalo som myslel ze je jasne ze d3d10 neprinesie ziadny novy efekt takze o nic neprides len o neake FPS lebo (v skratke povedane) hry pod d3d10 vyuzivaju efektivnejsie HWToman napísal:ak sa bude chciet clovek zase zahrat najnovsie hry tak bude musiet vyplazit dalsich 15 za novu kartu alebo bude obhubneni o posledne efekty.
klasika, nie? ece si si nezvykol?tomax napísal:ved to! kupis VGA a za 3 mesiace ti bude na dve veci......
\_AMD_x2_3800+_@2,6_/\_XFX_9600_GT @,75-1,9-2,2_/\_3G_RAM_Výrobca_=>_miš&maš_/\_Power_by_ASUSTeK_A8N_SLI_Premium_/\_2x80G_Samsung_/\_Casemod_-_hotovo,_uz_sa_mi_viac_nexce_/
A tak som si raz zmenil farbu podpisu na zelenú aby bolo jasné čo mi modrá môže
A tak som si raz zmenil farbu podpisu na zelenú aby bolo jasné čo mi modrá môže
- fobos
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3762
- Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Direct3D 10.1 (analyza vyvoja)
Toman napísal: - dnesne karty s DX 10 NEBUDU zvladat nove instrukcie
no-X z PCT fora napísal: Ackoli se zda, ze R600 DX10.1 plnì podporovat nebude, podporuje jeji architektura drtivou vìtsinu pozadavkù a v soucasne dobì se hovoøi, ze jiz RV670 bude s DX10.1 plnì kompatibilni.
Co DX10.1 pøinasi:
* virtual memory (kazda shader jednotka ma pøiøazenu strankovou tabulku /fuj, page-table/ pro celou pamìt vsech jednotek/cipù, ktere tvoøi GPU; cele to je øizeno ovladacem, ktery mùze rozhodovat napø. o rozlozeni zatìze VS/PS a pøiøazovat konkretnim jendotkam/cipùm ulohy; jiz na R600)
* multiple concurrent context switching (cip mùze docasnì odlozit rozpracovane ulohy ve prospìch jine ulohy s vyssi prioritou; jiz na R600)
* AA - pozadavek minimalnì 4 vzorkù na pixel, aplikace mùze lepe øidit pouziti AA, je vyzadovana podpora pro konkretni rozlozeni vzorkù, podpora pro custom down-sampling (vse jiz na R600)
* enhanced multi-core rendering (aplikace ma lepsi pøistup k vice-cipovym systemùm)
* generalized indexable cube-map arrays (zlepseny vykon pøi vypoctech odlesku a lomu svìtla)
Xbox Series X...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
Samsung S24 ...
Intel Core 8600K ...
LinkDirect3D 10.1 Tech Preview
Direct3D 10.1 is an incremental, side-by-side update to Direct3D 10.0 that provides a series of new rendering features that will be available in an upcoming generation of graphics hardware.
* TextureCube Arrays which are dynamically indexable in shader code.
* An updated shader model (shader model 4.1).
* The ability to select the MSAA sample pattern for a resource from a palette of patterns, and retrieve the corresponding sample positions.
* The ability to render to block-compressed textures.
* More flexibility with respect to copying of resources.
* Support for blending on all unorm and snorm formats.
treba si uvedomit, ze je to len tech-preview, nie finalna verzia ...
a netreba panikarit, alebo vyhadzovat nutne graficke karty, nakolko je aj D3D 10.1 len D3D10-device s urcitymi novymi features - teda aj dnesne high end graficke karty budu pracovat s D3D 10.1, len tie urcite features si nebudes moct zapnut v hre, pokial vobec budu implementovane.
- nie je pravda ... este sa objavi dost D3D 10 titulovToman napísal:- tym padom su degradovane na uroven DX9 (tie 3 DX10 hry a 4 DX10 dema neratam)
- masivne sa zacne vyuzivat (programovat hry) as pod DX10.1
T.
- preco ? lebo si to povedal ?
aj D3D 10.1 tituly si zahras na G80/R600, len si nebudes moct zapnut urcite eye candy´s ...
s pozdravom, crux.
- Toman
- VIP
- Príspevky: 7733
- Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
- Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)
Co sa tyka tych hier:
- tak jedina hra priamo naposana pre DX10 bude Crisis, a ten vyzera super, drzim tomu palce
- plus, naozaj sa zopar hier teras napisalo, a hlavne sa este pise
- ale co tak kukam po vebe tak sa objavuje hodne prerabok z DX9
- ked sa nactim zamislim (keby som bol vyvojarom) tak by som na DX10.0 vykaslal a dnes by som zacal pisat hru pre DX10.1
moje dovody:
- DX10.0 a DX10.1 su rovnako zlozite, tak ak uz mam incestovat svoj cas do niecoho zldhaveho, zloziteho tak sa racej budem rovno ucit ten modernejsi system
- absencia "stredneho prudu - na lacnej karte ajtak nepustite narocnu scenu, a silne 8800 ma velmi malo ludi
- masivny rozmach DX10.0 DX10.1 nastane niekedy najar po uvolneni "zatail len hipotetickej GF9600GT", zaroven s prichodom atraktivnich hier, Crisis, GTA...
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
Crysis je tiez DX9 hra s D3D 10 render path-om ...Toman napísal:
Co sa tyka tych hier:
- tak jedina hra priamo naposana pre DX10 bude Crisis, a ten vyzera super, drzim tomu palce
- plus, naozaj sa zopar hier teras napisalo, a hlavne sa este pise
- ale co tak kukam po vebe tak sa objavuje hodne prerabok z DX9
samozrejme, vyvojari a firmy nie su sproste, vacsina si nenecha ujst zisky z predaja obmedzenim sa len na D3D 10
nie je preto prekvapenim, ze "D3D 10" only hier je tak malo ...
Ako som pisal, momentalne sa jedna len o tech-preview, nie o finalnu verziu. Preto je momentalne vylucene, aby zacala nejaka softwarova spolocnost pisat D3D 10.1 hru.Toman napísal:- ked sa nactim zamislim (keby som bol vyvojarom) tak by som na DX10.0 vykaslal a dnes by som zacal pisat hru pre DX10.1
moje dovody:
- DX10.0 a DX10.1 su rovnako zlozite, tak ak uz mam incestovat svoj cas do niecoho zldhaveho, zloziteho tak sa racej budem rovno ucit ten modernejsi system
- absencia "stredneho prudu - na lacnej karte ajtak nepustite narocnu scenu, a silne 8800 ma velmi malo ludi
- masivny rozmach DX10.0 DX10.1 nastane niekedy najar po uvolneni "zatail len hipotetickej GF9600GT", zaroven s prichodom atraktivnich hier, Crisis, GTA...
Okrem toho sa pozeras na danu problematiku zo zleho uhla.
Vyvojari keD musia spravit este aj D3D 10 render path k DX9, tak sa zjednodusene povedane tesia keD ho maju hotovy nakolko si aj to vyzaduje urcitu namahu, lenze rodziely su vacinou viditelne a je mozne implemetovat mnozstvo features jednoduchsie. Predstav si, ze pises hru, D3D 10 , DX9 path-y su hotove a teraz mas po vydani este spravit D3D 10.1 path ?
D3D 10.1 neprinasa vela vylepseni/featrues voci D3D 10 - teda by bola v podstate strata casu pisat este aj D3D 10.1 path, aj keD to nie je take zlozite. (v dnesnej situacii urcite) Dokopy teda 3 render path-y. Vylucenim D3D 10 pathu a spravenim len D3D10.1 a DX9 alebo len D3D 10.1 pathu by sa znovu rapidne zmensila hracska zakladna - nakolko by mal len malo kto graficku kartu, ktora by danu hru vedela zobrazit v max. detailoch so vsetkymi features a to nie je dobre pre marketing, psychika ludi atD ...
Vyvoj hry trva vo vacsine pripadov ovela dlhsie ako 1 rok a Crysis ma byt vydany uz v novembri ...
DX10.1 is 'trivial' What game developers are thinking
okrem toho sa jedna feature D3D 10.1 vyuziva uz roky, bez toho aby bola predpisana vo vsetkych momentalne vydanych D3D xx -> MSAA (multisampling antialiasing)
s pozdravom, crux.
ano, OpenGL 3 prinenie vela vylepseni a zjednoduseni
standartizovany ma byt este tento rok - koncom septembra
Viac si mozete precitat tu ...
standartizovany ma byt este tento rok - koncom septembra
Viac si mozete precitat tu ...
s pozdravom, crux.
pozrime sa este, co z momentalne udanych specifikacii D3D 10.1 podporuje G80:
uz podporuje G80 v OpenGLTextureCube Arrays which are dynamically indexable in shader code
irelevanne - nakolko je prave SM potrebny na vyuzitie featuresAn updated shader model (shader model 4.1)
momentalne sa neda povedat jasnu odpoveD, "a palette of patterns" pravdepodobne neznamena volne programovatelneThe ability to select the MSAA sample pattern for a resource from a palette of patterns, and retrieve the corresponding sample positions.
podla Heise.de nepodporuje ani G80/R600, avsak neprikladal by som tomu clanku az taku vahu, nakolko v nom maju chyby.The ability to render to block-compressed textures
by sa malo splnit updatom ovladacovMore flexibility with respect to copying of resources.
by mal podporovat uz G80Support for blending on all unorm and snorm formats.
s pozdravom, crux.
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)