Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Špekulácie o nevydaných produktoch...
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa crux2005 »

Trailer z chystaného Red Faction Guerrilla ukazuje masívne nasadenie fyziky v danej hre

Red Faction - Guerrilla: Physikalisch korrekte Zerstörung
http://www.demonews.de/kurznachrichten/ ... news=17151" onclick="window.open(this.href);return false;
v menšom množstve vidieť fyziku už v Crysis

zatiaľ nepôsobia tie efetky úplne reálne, ale niekedy budú
čo si myslíte, kedy sa tak stane? ako bude ďalej pokračovať vývoj?
dožijeme sa my doby, kedy nerozoznáme aj vďaka fyzikálnym enginom hru od reality ?
alebo sa stane "statik" novým zamestaním v hernom priemysle ? :D
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa Xenon »

Vraj už Crysis 2 - ak bude, by mohol byť fotorealistický. Neviem, či aj fyzika, ale znie to zaujímavo. To Red Faction Guerilla vyzerá dobre - aspoň fyzika. A konečne nemusíme mať PPU kartu. Stačia už aj "obyčajné" grafiky. Aj keď s PPU je menší pokles FPS.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Používateľov profilový obrázok
kOsTi
VIP
VIP
Príspevky: 2887
Dátum registrácie: Ne 08. Aug, 2004, 14:00
Bydlisko: BKK, Thailand

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa kOsTi »

no je to zaujimave ale stale trocha nerealne... bolo by to este dobre prepocitat s ohladom na velkost objektov pretoze velke kusy zeleza sa tam spravaju ako malicke niekolko centimetrove kusocky :)
SkJozo
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 77
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2008, 14:59

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa SkJozo »

Ak by mali byť v hre naozaj realne explozie tak by sa tam muselo pohybovať oveľa viac objektov naraz...
Používateľov profilový obrázok
miqra
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1064
Dátum registrácie: Pi 30. Sep, 2005, 20:00
Bydlisko: Levoča

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa miqra »

chyba mi tam prehynanie materialov... vsetko sa len od seba odpoji ale nejake prehnutie pred odpojenim tam neni... takze az take super to neni... 2. niektore tazsie veci by sa mohli aj zapichnut do zeme... :-)
Core i5 4570 + Akasa Nero S, Asus Z87M-PLUS, 4x4GB DDR3 1600Mhz Kingston HyperX, EVGA GAMING GTX 1060 6GB, Coolermaster N200, Seasonic Titanium 750W, 250GB Samsung EVO 850 + crucial MX500 SSD 1TB, MSI OPTIX MAG341CQ
Používateľov profilový obrázok
elbi
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 118
Dátum registrácie: Pi 18. Júl, 2008, 17:36

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa elbi »

Xenon napísal:Vraj už Crysis 2 - ak bude, by mohol byť fotorealistický. Neviem, či aj fyzika, ale znie to zaujímavo. To Red Faction Guerilla vyzerá dobre - aspoň fyzika. A konečne nemusíme mať PPU kartu. Stačia už aj "obyčajné" grafiky. Aj keď s PPU je menší pokles FPS.
Nový crysis tu už bude za 2 mesiace a bude tam len o nieco lepsia grafika ako v prvej casti.
Inak podla mna tak skoro realisticka grafika nebude, ked vobec v hrach bude... Mozno hej, ale vo velkych hrach ako crysis asi tazko. Nikdy to nebude na 100% realne
Ale ta fyzika môže byť veľmi blízko dokonalosti možno aj do 10 rokov. Kto vie...
BenQ Joybook R56 | Intel Core 2 Duo T5250 1,50GHz | 2x 1024MB DDRII 667MHz | nVidia GeForce 8400M G |
Widnows Vista 32bit user :)
Používateľov profilový obrázok
crux2005
VIP
VIP
Príspevky: 10030
Dátum registrácie: So 18. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa crux2005 »

SkJozo napísal:Ak by mali byť v hre naozaj realne explozie tak by sa tam muselo pohybovať oveľa viac objektov naraz...
áno, stále je to len "lego-fyzika"
menšie častice by stáli príliš veľa výkonu
s pozdravom, crux.
Používateľov profilový obrázok
Danix64
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1127
Dátum registrácie: Po 12. Máj, 2008, 14:00
Bydlisko: Košice (04011)

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa Danix64 »

ak by mala byt v hre realna fyzika, tak by tam "material" musel mat tolko atributov, ako napr. hmotnost, hustota, struktura, tepelna vodivost, tvrdost, teplota, magneticka indukcia, pohlcovanie svetla, este neviem co vsetko... a by sa material musel skladat z castic (atomy, molekuly,...) ==> potom by muselo byt tolko vypoctov pre kazdu casticu, ze si to ani neviem predstavit :OO=
Spoiler: ukázať
fanless PC: Ryzen 5 5600G, 32GB RAM, 2x2TB SSD (17-19W idle)
fanless i3 server: i3-13100, 64GB RAM, Asus Pro H610T D4-CSM, 1x2TB SSD (<5W idle)
fanless secondary miniPC: Intel N6005, 16GB RAM, 2TB SSD (<6W idle)
fanless small home server: Odroid H3 (Unraid) (<5W idle), Raspberry Pi 4 (Debian/DietPi)
Používateľov profilový obrázok
Andre
TV & Audio expert
TV & Audio expert
Príspevky: 11507
Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Žilina

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa Andre »

zas hentak to nemyslel,nemachruj:),staci ak bude navonok vyzerat realne
Používateľov profilový obrázok
snap
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 160
Dátum registrácie: St 05. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa snap »

Danix nemas tak uplne pravdu... ide skor o to vtejto teme ze ci sa niekedy priblizi fyzika v hrach realu... ano keby to mala byt presna kopia realu tak by to muselo byt tak ako si napisal... ale staci aby boli objekty zlozene stoho co su teraz(vertexy, polygony,...)das objektu iba jednu vlasnost stoho co si menoval a to je material... ostatne podla predefinovanych vzorcov by si vypocital sam... proste by vyvojar urcil ocel ma take a take vlasnosti... stych co si menoval by stacilo asi hmotnost, struktora a nasledne spravanie pri urcitych varoch ktore by si sam pocital + tlak, rychlost deformacia,.... (a vsetka ta omacka okolo toho)
Ale vsetko toto uz existuje v 3Dgrafike... problem je len v optimalizacii na hry aby to malo aspon niake realne fps :)
Napriklad 3DSmax kludne si tam mozes zadat objektu take a take vlasnosti a pri naraze sa tak a tak zdeformuje rozbyje a tak...
problem je len v tom ze ked si spravis aj jednoduchu scenu pocita ti to niekolko minut, hodin, dni....
takze vsetko je len otazkou vykonu strojov ktore v buducnosti budu dovolovat lepsiu a lepsiu fyziku...
zoberte si stary doom 1,2 a dnesne hry ten pokrok vo fyzike... :) takze urcite ano ak to nasa planeta prezije raz sa fyzika priblizi k realu :)

PS: sry za gramaticke chybi :)
PS2:mozno som nekde trocha odbacal od temy neviem je rano idem spat :)
CPU:E6600@3.4@1.4V,Mugen 2 ,RAM:Corsair4GB/800[5-5-5-15],GPU: Sapphire HD5770, MB:GigaByte P31-DS3L, Zdoj:Forton BS2 500W,
Používateľov profilový obrázok
prepelica
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 252
Dátum registrácie: So 28. Júl, 2007, 08:00
Bydlisko: Piešťany

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa prepelica »

v buducnosti nasadia do hier kvantovu fyziku (ked budu 1000000000000x vykonnejsie kvantove kompy :D) a nebudu sa trapit nad hmotnostou, hustotou,atd. ...vacsina fyzikalnych vlastnosti je urcena vahou/velkostou atomu...napriklad aj farba je urcena velkostou atomu ;)
Používateľov profilový obrázok
bart31
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 128
Dátum registrácie: Ne 08. Júl, 2007, 08:00
Bydlisko: Zilina

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa bart31 »

Zase kvantove pocitace su ine veci a netrufam si odhadnut ci sa dozijeme kvantakov alebo nie ale to je OT.

Ta fyzika v hrach sa mi najviac pacila v HL2 EP2 - napr. scena ked na zaciatku padal ten most, alebo ked s autom ste isli po tom moste, to prehybanie zeleza...juuj
a Samozrejme crysis mal dobru fyziku, ale naprd. dej no...
Station: Dell Vostro 5470 - i5 4200U, nVidia GT740M, 4GB DDR3-1600, 500GB SATA 5400RPM...
Audio: KRK RoKit 5 G2 White, Lexicon Alpha, M-Audio Axiom 25 MKII, AKG K450, SoundMagic E10
Phone: Motorola Moto G 2nd 8GB - XT1068, Lollipop 5.0.2
Používateľov profilový obrázok
Xenon
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2295
Dátum registrácie: St 20. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa Xenon »

elbi napísal:Nový crysis tu už bude za 2 mesiace a bude tam len o nieco lepsia grafika ako v prvej casti.
Nebude to Crysis 2. Bude to len niečo ako samohrateľný datadisk. A bude sa to volať Crysis Warhead.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2220 @ 3.2GHz cooled by Noctua NH-U12P MB: ASUS Rampage Formula GRAFIKA: Sapphire ATI Radeon HD3870 512MB GDDR4 + Sapphire ATI Radeon HD3850 512MB GDDR3 in CrossFireX RAM: 8GB DDRAM2 800Mhz Corsair XMS2 4-4-4-12 AUDIO: ASUS Xonar DX -> Ultimate Ears Triple.Fi 10 Pro PSU: Fortron SAGA 450W (peak 500W) LCD: LG L1953TR 19"
Používateľov profilový obrázok
_dumb0_
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 108
Dátum registrácie: So 31. Mar, 2007, 08:00
Bydlisko: Bratislava - Karlova Ves

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa _dumb0_ »

rottenkiwi napísal:Uvazovali ste nad hrou, ktora presne nasimuluje vasu realitu na najblizsich 15 min ?
Napr. ide burka, vy si vo svojej hre s par minutovym predstihom zazijete "realny" uder blesku,
ktory skutocne o par minut realne udrie do vasho PC. :D :D :D
Bude to o par rokov mozne ? Na kolkych GPUs ?
hehe to by bolo pekne len kolko by stala taka OPU (omen procesing unit) aby ti to mohli vyvestit buducnost :P ale myslim ze zachvilu uz aj taku blbost nvidia oznami v Cude len aby na seba namotala zakaznikov
i7 2600K @ 4400Mhz, Sapphire R9 290 TRI-X OC, ASUS P8Z68 Deluxe, Kingston 16Gb 2400Mhz CL11, Intel X25 M 160Gb, WD Velociraptor 600GB, BitFenix Colossus, Samsung 32", Razer Mamba, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech Z-5500 speakers, Windows 10 64bit
Používateľov profilový obrázok
tntckoo
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 165
Dátum registrácie: Po 12. Nov, 2007, 08:00

Re: Fyzika v enginoch: budúcnosť, vývoj ...

Príspevok od používateľa tntckoo »

moj nazor prameni z poznatkov, takze: do roku 2050 budeme schopny napodobnit ludi, teda ich zmyslanie, rozhodovanie sa,... To bude robene vysokym vykonom CPU + software. kedze na fyziku v hrach staci pouhych par percent z vykonu na vytvorenie "pocitacoveho" cloveka, myslim si ze realita hier klope na dvere. Ale realitu v hrach nevidim vo vyobrazeni na monitor.. ked uz toho budeme schopni teda hlavne budeme mat dostatocny vakon beznych cpu/gpu, tak sa zacne presadzovat virtualna realita a zacne to byt skutocne realne. ako vravim do roku 2050 sa toho vela zmeni, este som pozabudol ze ludia prestanu zit vo velkomestach a budu moct zit kde sa im zachce, pretoze si kupia virtualny svet kde sa budu stretavat s kym chcu a kedy chcu, dalsia zaujimavost je clovek - budeme mat v sebe mikrocipy ktore nas budu vylepsovat napr oci - budeme moct vidiet v roznych spektrach, okuliare budu minulost,,mozgova pamat - budeme si moct hocico "stiahnut" do hlavy a bude to vediet teda vedomsti prestanu mat zmysel, teda aj skoly a vzdelanie... fu kam to spejeme

vsetko toto som videl v nejakom dokumentarnom filme ...

Návrat na "Špekulácie"